سوم خرداد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران بر استکبار است


سوم خرداد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران بر استکبار است

گچساران- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نماد پیروزی، مقاومت، ایستادگی و ایثار ملتی است که با از خودگذشتگی و فداکاری بر دشمن بعثی پیروز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ باقر پسنده در آیین گرامیداشت سوم خرداد در گچساران افزود: سالروز آزاد سازی خرمشهر یادآور جانفشانی ها، رشادت ها و از خودگذشتگی های ملتی است که با ایمان به خداوند، اتحاد و با پیروی از منصب ولایت فقیه حماسه ای خلق کردند.

وی بیان کرد: امروز استقلال و امنیت کنونی کشور مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی های شهداست.

پسنده اظهار داشت: حماسه فتح خرمشهر بیانگر حضور پر افتخار جوانانی است که با نثار جان خود حماسه ای بزرگ خلق کردند.

سوم خرداد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران بر استکبار است

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد: آن چیزی موجب آزادسازی خرمشهر و شکست دشمن شد دفاع از استقلال، کیان انقلاب اسلامی، آرمان ها و باورهایی بود که در ملت بزرگ ایران وجود داشت.

پسنده ابراز کرد: باید در تلاش باشیم تا سالروز حماسه فتح خرمشهر به عنوان الگویی ماندگار از فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، برای نسل های آینده کشور به خوبی تبیین و روحیه مقاومت درآن ها تقویت شود.

یکی از فرماندهان دفاع مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهداء ،برحفظ و صیانت از راه شهداء ،ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

سوم خرداد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران بر استکبار است

سردار سید نصرت الله حسینی گفت: گچساران به دلیل منابع فراوان از جمله نفت وگاز به عنوان یک منطقه استراتژیک ، دوران حساسی را در انقلاب سپری کرد.

وی تصریح کرد: رشات های رزمندگان استان در زمان جنگ تحمیلی برکسی پوشیده نیست.

حسینی اظهار داشت: رمز پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی وحدت کلمه، ایثار و تبعیت از ولایت فقیه بود .

وی تصریح کرد: به برکت خون شهدا، ایستادگی و استقامت ‌شان در جنگ تحمیلی، امروز ما در امنیت، آرامش و آسایش زندگی می‌کنیم و باید همیشه قدردان آنان باشیم و در حفظ اهداف‌شان تلاش کنیم.

با حضور نیروهای نظامی، انتظامی، بسیجیان و جمعی ازمسئولین شهرستانی مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر روز ایثار و مقاومت در سپاه ناحیه گچساران برگزار شد.

تجلیل از خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان عملیات بیت المقدس و نیز اجرای مداحی ، درخصوص ارزش های دفاع مقدس از دیگر بخش های این مراسم معنوی در گچساران بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن