آموزش صنایع دستی در روستاهای سرعین توسعه می‌یابد


آموزش صنایع دستی در روستاهای سرعین توسعه می‌یابد

اردبیل - ایرنا -رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرعین گفت: با برنامه‌ریزی مناسب امسال آموزش و تولیدات صنایع‌دستی در این شهرستان بویژه روستاها رونق خواهد یافت.

به گزارش ایرنا ، علیرضا واثقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی در بخش صنایع‌ دستی از مهم‌ترین اهداف در راستای توسعه اشتغال و تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بوده که در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی به برگزاری دوره آموزشی گلیم و ورنی ‌بافی در روستای شایق سرعین اشاره کرد و افزود: در این دوره ۵۰ نفر از علاقه‌مندان دوره آموزشی گلیم و ورنی‌بافی شرکت کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی با فراگیری مهارت‌های لازم مدرک مربوط به آن را دریافت و می‌توانند از خدمات و تسهیلات در این حوزه برخوردار شوند که این امر می‌تواند منجر به توسعه اشتغال در این روستا شود.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟