موتور و گیربکس جدید برای شاهین ؛ حاصل اتحاد سایپا و ایران خودرو


موتور و گیربکس جدید برای شاهین ؛ حاصل اتحاد سایپا و ایران خودرو

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) طبق توافقنامه اتحاد استراتژیک که میان سایپا و ایران خودرو به امضا رسید، سدان شاهین به یک موتور و گیربکس جدید مجهز خواهد شد. مدیرعامل ایران خودرو و سایپا روز گذشته توافقنامه اتحاد استراتژیک را در راستای هم‌افزایی و انجام فعالیت‌های مشارکتی به جای رقابتی در شرکت بن رو ساوه به امضا رساندند. از اهداف... نوشته موتور...

طبق توافقنامه اتحاد استراتژیک که میان سایپا و ایران خودرو به امضا رسید، سدان شاهین به یک موتور و گیربکس جدید مجهز خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو و سایپا روز گذشته توافقنامه اتحاد استراتژیک را در راستای هم‌افزایی و انجام فعالیت‌های مشارکتی به جای رقابتی در شرکت بن رو ساوه به امضا رساندند. از اهداف این توافق‌نامه می‌توان به همکاری در حوزه توسعه همکاری‌های مشترک برای تولید موتور و گیربکس، استفاده از ظرفیت‌های مشترک خدمات امدادی، تحقق شعار سال و همچنین اجرای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص استفاده از ظرفیت‌های موجود و تقویت شاخص‌های بهره‌وری و مقیاس تولید اشاره کرد.

تولید ۱۰ هزار پیشرانه برای شاهین

محمدعلی تیموری، مدیرعامل شرکت سایپا در این مراسم بیان کرد این تفاهم‌نامه اقدامی برای سرمایه‌گذاری تولید قوای محرکه اقتصادی به شکل مشترک در راستای افزایش تولید در مقیاس جهانی و اقتصادی است. وی افزود بر اساس این توافق‌نامه قرار است ۱۰ هزار موتور خودرو شاهین به مدت یکسال طبق استانداردهای روز دنیا به شکل مشترک تامین شود که بعد از دریافت تاییدیه‌های کیفی، انجام فرایند انطباق با محصول، انجام کالیبراسیون و اطمینان حاصل کردن از پاس شدن استانداردها آن را به اجرا خواهیم رساند.

تیموری در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در همین راستا مقرر شد تا در پلتفرم شاهین از پشرانه TUP و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک استفاده کنیم. وی افزود این همکاری مشترک در میان خودروسازان بزرگ جهان به ویژه در بخش پیشرانه و قوای محرکه با هدف تقویت شاخص‌های بهره‌وری از ۱۷ سال قبل تا به امروز در حال انجام است. در همین راستا سایپا و ایران خودرو با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر می‌توانند برای جهانی شدن گام بزرگی را بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟