سرمایه‌گذاری برای افزایش راندمان تولیدات کشاورزی در گلستان ضروری است 


سرمایه‌گذاری برای افزایش راندمان تولیدات کشاورزی در گلستان ضروری است 

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: سرمایه گذاری در افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی این استان به عنوان قطب مهم تولید کشور بسیار ضروری است. 

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید کاظم نور مفیدی روز پنجشنبه در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با وی در دفتر کارش در گرگان افزود: با توجه به این ویژگی های کشاورزی گلستان به لحاظ دارا بودن از تنوع اقلیمی به تبع آن از تکثر محصولات کشاورزی، می طلبد مسوولان برای افزایش راندمان کشاورزی استان در بهره گیری از دانش روز این حوزه کوشا باشند.

محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گزارشی از روند اجرای اصلاح ارز ترجیحی و مدیریت و ایجاد آرامش در بازار با همکاری دولت و مجلس ارایه داد.
رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم علی آباد و کمالان گزارشی از وضعیت و مزیت های نسبی استان در حوزه کشاورزی ارایه و اضافه کرد: کمبود سرمایه در گردش یکی از چالش های جدی تولیدکنندگان استان است.
در این دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان ، معاون زراعت وزارتخانه و جمعی از مدیران استانی شرکت داشتند.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای بازدید از طرح ها و مسائل بخش کشاورزی گلستان به این استان سفر کرده و از امروز پنجشنبه به مدت سه روز در منطقه حضور دارند.

بازدید از طرح های تولیدی کشاورزی استان از جمله کشت صنعت دلند ، زنجیره گوشت مرغ ستاره گیتی ، موسسه تحقیقات پنبه، کارخانه روغن کشی طلای سفید ، سد کبود وال و طرح های منابع طبیعی از جمله برنامه های این نمایندگان در گلستان اعلام شده است.

مطابق داده های سازمان جهادکشاورزی گلستان، ۲۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی این استان در سال زراعی گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی معادل پنج درصد تولیدات کشاورزی کشور را تولید و روانه بازار مصرف کردند.
اقتصاد اصلی استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت بر پایه کشاورزی استوار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه