روند بهره‌برداری از سنگ‌شکن‌ کارگاه تونل‌ تاراز کوهرنگ‌ تسریع‌ شود 


روند بهره‌برداری از سنگ‌شکن‌ کارگاه تونل‌ تاراز کوهرنگ‌ تسریع‌ شود 

شهرکرد-ایرنا-استاندار چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به ضرورت تامین شن‌ و ماسه به عنوان یکی از مصالح مورد نیاز در بازسازی مناطق زلزله‌زده‌ کوهرنگ گفت: دستگاه‌های‌ مرتبط روند صدور مجوزها و بهره‌برداری از سنگ‌شکن کارگاه تونل‌ هونی‌ منطقه تاراز این‌ شهرستان‌ را سرعت ببخشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز جمعه در جریان سفر به بخش بازفت شهرستان کوهرنگ با حضور در کارگاه تونل هونی‌ (تاراز) و بررسی آخرین وضعیت اجرایی این تونل افزود: تامین‌ مصالح برای بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان از اولویت‌هایی‌ است که همچنان دنبال می‌شوند و لازم است علاوه بر تسهیل حمل مصالح در روستاها، شرایط برای استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی در رابطه با تامین مصالح نیز دیده شود.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال‌ و بختیاری نیز با اشاره‌ به اینکه در قرارداد پیمانکار تونل‌ هونی‌ ایجاد سنگ‌شکن دیده‌ شده است، گفت: با توجه به اینکه در زمان اجرای عملیات حفر تونل برخی مصالح ضایع‌ ایجاد می‌شود با ایجاد سنگ‌شکن علاوه بر پاکسازی محیط، شرایط برای تولید شن‌ و ماسه مورد نیاز کارگاه و همچنبن‌ تامین مصالح پرکاربرد در بازسازی‌ مناطق زلزله‌زده‌ فراهم خواهد شد.

علی حیدری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در صورت فعال‌سازی‌ سنگ‌شکن‌ کارگاه تونل‌ هونی‌ تا پایان خرداد امسال در هر ساعت ۱۵۰ تن مصالح تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تامین شن و ماسه برای بازسازی مناطق با کمبودهایی مواجه است و ایجاد سنگ‌شکن‌ در کارگاه تونل هونی‌ می‌تواند بخشی از نیاز منطقه را برطرف کرده‌ و امکان‌ کنترل قیمت در بازار شهرستان‌ را نیز فراهم کند.

حیدری با اشاره به تدوام عملیات بازسازی برای ۵۰۰ واحد زلزله‌زده‌ کوهرنگ‌، تصریح کرد: بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد دیگر این شهرستان نیز در مصوبات سفر رییس‌ جمهور به استان پیش‌بینی‌ شده است که به طور طبیعی نیاز به مصالح را افزایش می‌دهد و باید اقدامات لازم در این رابطه دیده‌ شود.

معاون امور عمرانی استانداری، نیاز شهرستان کوهرنگ به حداقل سه سنگ‌شکن‌ دیگر برای تامین‌ مصالح طرح بازسازی مناطق زلزله‌زده را یادآور شد و گفت: با نظر دستگاه‌های‌ اجرایی سه سنگ‌شکن‌ سیار به زودی در این شهرستان فعال می‌شود.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال‌ و بختیاری روز جمعه‌ به همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های‌ اجرایی استان در سفری به کوهرنگ، آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده‌ بخش‌های بازفت و صمصامی را بررسی و در ادامه با حضور در منطقه لبد با مردم این منطقه دوردست‌ دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین بزرگترین طرح برق‌رسانی‌ روستایی استان در شهرک رهبری لبد بازفت در جریان سفر استاندار به شهرستان کوهرنگ به بهره‌برداری رسید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!