مسوولان از طرح‌های دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی حمایت کنند


مسوولان از طرح‌های دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی حمایت کنند

سنندج- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه این نهاد می‌تواند خدمات تخصصی ارزنده‌ای به استان ارائه دهد، گفت: نیاز است مسوولان استان حمایت های لازم را از این نهاد و فعالیت‌های دانش بنیان آن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر اسدی روز شنبه در دیدار با مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان اظهار داشت: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی علمی و فرهنگی موفق در کشور است که دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوب برای توسعه است و در صورت ایجاد بستر و زمینه مناسب می تواند منشاء فعالیت های ارزشمندی در سطح جامعه شود.

وی یادآور شد: مرکز خدمات تخصصی درمان سرطان برست، مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری و اصلاح نژاد دام سبک و سنگین از طرح های است که جزء برنامه های محوری جهاددانشگاهی در سطح کشور است و امکان ایجاد این مراکز در سطح استان کردستان نیز وجود دارد.

رییس جهاد دانشگاهی کردستان ادامه داد: این نهاد در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال فعالیت های ذی قیمتی را انجام داده و تمام این فعالیت ها دانش بنیان بوده است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان هم اظهار داشت: جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت های مناسب علمی است که توانسته خدمات تخصصی خوبی را در سطح جامعه ارائه دهد.

حمیدرضا بیتا با بیان اینکه منطقه آزاد بانه و مریوان همکاری لازم را با این نهاد انقلابی دارد، افزود: زمانی توسعه در یک جامعه به وجود می آید که فعالیت ها به سمت دانش بنیان برود، ضمن اینکه با بهره گرفتن از توانایی و دانش فنی جهاد دانشگاهی می‌توان پروژه های خوبی را در استان شروع کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد راه اندازی مرکز درمان ناباروری در استان، ادامه داد: امروزه ناباروری یکی شایع ترین مباحث پزشکی است و در همین راستا ما همکاری لازم را با جهاد دانشگاهی کردستان در خصوص راه اندازی این مرکز انجام خواهیم داد.

نام جهاد دانشگاهی اولین‌بار در تابستان سال ۱۳۵۹ و در پی تعطیلی دانشگاه‌ها به دنبال انقلاب فرهنگی و با الهام از نام جهاد سازندگی (که هدف اصلی خود را سازندگی مناطق محروم قرار داده بود) با هدف بـازسـازی و بهبـود فضـای علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح شد. ستاد انقلاب فرهنگی، ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ بر مبنای مصوبه خود، شورای عالی جهاد دانشگاهی را تاسیس کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه