رایزنی سه‌جانبه پوتین با ماکرون و شولتز درباره تحولات اوکراین


رایزنی سه‌جانبه پوتین با ماکرون و شولتز درباره تحولات اوکراین

رئیس جمهور روسیه روز شنبه در تماس تلفنی سه جانبه با همتایان فرانسوی و آلمانی، تحولات اوکراین را به بحث گذاشت.

« ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه روز شنبه در تماس تلفنی سه جانبه با همتایان فرانسوی و آلمانی، تحولات اوکراین را به بحث گذاشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کاخ کرملین در بیانیه‌ای نوشت، پوتین در تماس با « امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه و « اولاف شولتز » صدراعظم آلمان گفت، مسکو آمادگی دارد در صورت لغو تحریم‌ها علیه روسیه، صادرات کود و محصولات کشاورزی را از سر بگیرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین افزود، کشورش آمادگی دارد راه‌هایی برای تأمین غلات پیدا کند که یکی از این مسیرها می‌تواند از طریق بنادر واقع در دریای سیاه باشد.

رایزنی سه‌جانبه پوتین با ماکرون و شولتز درباره تحولات اوکراین

پوتین به همتای فرانسوی و صدر اعظم آلمان هشدار داد، تأمین و ارسال تسلیحات برای اوکراین می‌تواند به افزایش بی‌ثباتی و وخامت وضعیت انسانی شود.

در بیانیه کرملین درباره این تماس تلفنی آمده است، پوتین به شولتز و ماکرون گفت روسیه آمادگی دارد گفت‌وگوها با اوکراین را از سر بگیرد.

آلمان و فرانسه به عنوان کشورهای تأثیرگذار اتحادیه اروپا از یک سو به اوکراین کمک مالی و نظامی ارسال کرده از سوی دیگر تلاش کرده‌اند چهره میانه‌رویی از خود در قبال درگیری‌ها نشان دهند.

ماه گذشته ماکرون اعلام کرد کشورش کمک به اوکراین را ۳۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد داد. او با حضور در کنفرانس بین‌المللی حامیان مالی در پایتخت لهستان گفت، کمک‌های فرانسه از ۱.۷ میلیارد دلار به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید. متعاقباً دولت لهستان اعلام کرد توانسته از طریق برگزاری این کنفرانس ۶.۵ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین جمع‌آوری کند.

با این حال از سوی دیگر آلمان و فرانسه در برخی موارد، با برخی تحریم‌های روسیه مخالفت کرده و شولتز و ماکرون تأکید کرده‌اند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا ممکن است سال ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !