درخواست برخی معلمان برای تغییرات در بخشنامه نقل و انتقالات


درخواست برخی معلمان برای تغییرات در بخشنامه نقل و انتقالات

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تعدادی از معلمان امروز در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند و خواستار تغییراتی در بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان شدند. این معلمان عنوان می‌کردند که قبلا قاعده‌ای بوده است مبنی...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تعدادی از معلمان امروز در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند و خواستار تغییراتی در بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان شدند.

این معلمان عنوان می‌کردند که قبلا قاعده‌ای بوده است مبنی بر اینکه آن دسته از معلمانی که 3 سال نقل و انتقال موقت داشتند، می‌توانستند درخواست انتقال دائم دهند و در همان استان درخواستی، حضور دائم داشته باشند.

یکی از این معلمان به خبرنگار فارس گفت: سال‌هاست بسیاری از ما معلمان بر خلاف کارمندان دیگر دور از محل زندگی خود خدمت کرده‌ایم. تحمل چنین سختی‌هایی زمانی آسان است که وزارتخانه پشتیبان ما باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از ما بنا به دلایلی که خود در پدید آمدنش دخالت نداشته‌ایم و به گونه ای جبر روزگار بوده مجبور شده‌ایم به تهران منتقل شویم.

این معلم افزود: طبق بخشنامه وزارتی هر انتقال موقت بعد از سه سال تبدیل به دائم می‌شود‌ اما برای ما منتقلین تهران این امکان چند سال است وجود ندارد.

وی ادامه داد: در فرصت کوتاه یک‌ماهه که برای تکمیل فرم به ما داده شده، جز چند روز اول سامانه دچار اختلال بوده و مناطق تهران نیز بسته شده است.

*در خواست داریم سامانه نقل و انتقال در این فرصت باقی مانده باز شود

معلم دیگری گفت: ما در خواست داریم سامانه در این فرصت باقی مانده باز شود و همه افراد خواهان انتقالی بتوانند ثبت‌نام کنند چرا که برخی افراد سابقه رسمی‌شان کم است اما سابقه حق‌التدریس بیش از 10 سال دارند؛ از سوی دیگر درخواست داریم افرادی که سه سال از انتقال موقت آنها می‌گذرد و مبدا آنها مشکل ندارد، تبدیل به دائم شوند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر تحکیم بنیان خانواده تأکید دارند و اگر بنا باشد زن و مرد هر کدام در شهری جدا شاغل باشند و فرزندان بلاتکلیف باشند خانواده‌ای باقی نمی ماند؛ ما خواهان آن هستیم بدون مقید کردن سال‌های خدمت، برای همه افرادی که به تبعیت از همسر ناچارند به تهران بیایند، زمینه انتقال فراهم شود و با توجه به کمبود نیرو در تهران قطعا مشکل مدارس هم حل می شود.

خبرنگار فارس، درخواست این معلمان را از سوی مسؤولان مربوطه در دست پیگیری دارد تا پاسخ آنها را نیز منتشر کند.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !