نخستین پردیس دانشگاهی نیشابور به نام شهید شوشتری راه‌اندازی شد


نخستین پردیس دانشگاهی نیشابور به نام شهید شوشتری راه‌اندازی شد

مشهد- ایرنا- تفاهم‌نامه احداث پردیس جامع دانشگاهی نیشابور روز شنبه با حضور سرپرستان دانشگاهها و دانشکده علوم‌پزشکی این شهرستان به نام سردار شهید علی شوشتری امضا شد.

به گزارش ایرنا از دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور، مجید درودی سرپرست این دانشگاه در جلسه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به نام‌گذاری نخستین پردیس جامع دانشگاهی نیشابور به نام شهید اتحاد و همدلی، سردار شوشتری اظهار کرد: هدف از ایجاد این پردیس قرار گرفتن ظرفیت‌های دانشجویی و هیات‌های علمی در کنار یکدیگر است تا با نیازهای آموزشی و پژوهشی یکدیگر آشنا شده و کارهای تحقیقاتی مشترک شکل گیرد.

درودی ادامه داد: هم‌افزایی منابع انسانی موجب افزایش ظرفیت‌های علمی شده و می‌توانیم‌ رشته‌های علمی جدیدی را با توجه به این ظرفیت‌ها شناسایی و تعریف کنیم تا در چاچوب شعار سال طرح‌های تحقیقاتی و مراکز رشد مشترک شکل گیرد.
وی با بیان اینکه امیدواریم این طرح در سطح دانشگاه‌های کشور مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: یکی از رشته‌های مورد نیاز و مهم بین رشته‌ای "سیاست‌گذاری سلامت" است و راه اندازی این رشته‌ها در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه نیشابور و دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور نقش موثری دارد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: در این رتبه‌بندی مساحت کتابخانه، خوابگاه و در کل پردیس دانشگاهی مورد توجه است‌ که‌ با راه‌اندازی پردیس جامع شهید شوشتری این ظرفیت‌ها در هر دو دانشگاه افزایش چشم‌گیری می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: در جریان سفر ریاست‌جمهوری ۳۰ میلیارد تومان برای احداث خوابگاه دانشجویی دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور و به همین میزان برای دانشگاه نیشابور اختصاص یافته و با هم‌افزایی در قالب یک طرح مشترک امکان احداث خوابگاه جامع‌تر و کامل‌تری فراهم می شود که در این چارچوب طرح احداث خوابگاه متاهلین ۲ دانشگاه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان تهیه شده است.
درودی تصریح کرد: طرح مجمع دانشگاهیان نیشابور شامل دانشگاه نیشابور، دانشکده علوم پزشکی، پیام نور دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی نیشابور و سایر مراکز آموزش عالی تدوین شده و در این طرح دانشگاه‌های نیشابور با اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های علمی و پژوهی یکدیگر را پوشش می‌دهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با همکاری شهروندان نیشابور و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون گسترده بیماران، اکنون تعداد بستری شدگان در بخشهای مراقبت‌های ویژه کرونایی در نیشابور به صفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا