اعلام آمادگی رئیس دولت انتقالی لیبی برای برگزاری انتخابات


اعلام آمادگی رئیس دولت انتقالی لیبی برای برگزاری انتخابات

عبد الحمید الدبیبه رئیس دولت انتقالی لیبی بار دیگر حمایت دولت خود را برای برگزاری انتخابات براساس قوانین مورد توافق اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم،روزنامه اینترنتی العربی الجدید در گزارشی درباره تحولات لیبی نوشت عبد الحمید الدبیبه رئیس دولت انتقالی لیبی با ابراز تعجب از تعطیل شدن همه پرسی پیش نویس قانون اساسی، بار دیگر آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات براساس قوانین مورد توافق اعلام کرد.

الدبیبه هنگام حضور در یکی از نشست های کمیته موسوم به «بازگشت امانت به مردم» برای بررسی امکان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، از امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی سخن گفت و تاکید کرد دولتش آماده است درصورت فراهم آمدن قوانین مورد توافق، از انتخابات حمایت و آن را برگزار کند.

رئیس دولت انتقالی لیبی با تاکید بر نقش احزاب و نبود آنها در پارلمان کنونی این کشور افزود: «هم اکنون فرصتی تاریخی برای کنار زدن نهادهای سیاسی کنونی از طریق انتخابات فراهم آمده است و ما آماده ایم درصورت توافق کنار برویم تا انتخاباتی واقعی و جدی برگزار شود».

الدبیبه در همین حال در دیدار با ریچارد نورلاند فرستاده و سفیر آمریکا در لیبی بر تمایل دولتش برای برگزاری انتخابات و اجازه ندادن به هیچ طرفی برای جلوگیری از آن تاکید کرد و گفت هرگونه تغییری باید از طریق مسالمت آمیز و قانونی و نه از طریق به کار گیری قدرت سلاح صورت گیرد.

ریچارد نورلاند نیز در این دیدار با تاکید بر حفظ ثبات و آرامش در لیبی از الدبیبه خواست به شکلی سازنده با همه طرف ها برای برگزای انتخابات و حمایت از درآمدهای نفتی و شفافیت در هزینه کردن آن به نفع مردم لیبی همکاری کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم