آزادسازی هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی مهدیشهر و شاهرود از ساخت‌وساز غیرمجاز


آزادسازی هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی مهدیشهر و شاهرود از ساخت‌وساز غیرمجاز

سمنان- ایرنا- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هفت  هزار مترمربع از اراضی باغی و کشاورزی استان در شهرستانهای شاهرود و مهدیشهر در 2 ماه نخست امسال آزادسازی شد.

گزارش ایرنا، غلامرضا خراسانیان روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی خط قرمز سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است وبا متخلفان به جد برخورد می‌شود.
وی بیان کرد: برای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و باغ‌ها تعداد ۳ فقره احکام قطعی که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به ساخت‌وساز بناهای غیرمجاز در باغات کرده بودند با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در شهرستان شاهرود و مهدیشهر اجرا شد که با اجرای این احکام هفت‌هزار مترمربع از اراضی زراعی وباغی این شهرستان‌ها آزادسازی شد.
خراسانیان با بیان این که بنا به اظهارات کارشناسان مربوط ارزش بناهای غیرمجاز قلع وقمع شده حدود ۶ میلیارد تومان برآورد شده است، از تمام بهره برداران خواست تا قبل از اخذ مجوز از امور اراضی هیچگونه بنا یا دیواری در اراضی زراعی و باغی احداث نکنند تا از ایجاد چنین خسارات مالی به آنها جلوگیری شود .
وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است افزود: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی گام نخست برای تامین امنیت غذایی و رفع وابستگی به واردات است.
خراسانیان با بیان اینکه تنها متولی صدود مجوز ساخت در اراضی زراعی، جهاد کشاورزی است، افزود: افراد پیش از عقد قرارداد از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها در مورد زمین مورد معامله استعلام بگیرند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از شهروندان خواست از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی را در حفظ و حراست از باغ‌ها و اراضی زراعی همراهی کنند.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان ۴۵ هزار بهره بردار و ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟