بیش از 600 تن کلزا توسط مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی کرمانشاه خریداری شد


بیش از 600 تن کلزا توسط مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی کرمانشاه خریداری شد

کرمانشاه - ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: شبکه تعاونی‌های روستایی استان با در اختیار داشتن 19 مرکز تخصصی خرید کلزا از زمان آغاز برداشت در مناطق گرمسیری استان تاکنون بیش از 600 تن دانه روغنی کلزا به صورت مباشرتی با شرکت غله از کشاورزان استان خریداری کرده است.

«ایرج صفایی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کل کلزای تولیدی توسط کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان خریداری می شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از چهار هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری گردید که پیش بینی می شود امسال نیز با توجه به خشکسالی که در منطقه وجود دارد بیش از چهار هزار تن کلزا از کشاورزان منطقه خریداری گردد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آمادگی ارائه خدمت به کشاورزان برای خرید کلزا در سطح استان، گفت: از کشاورزان می خواهیم به محض برداشت محصول آن را به مراکز مشخص شده وابسته به شبکه تعاونی های روستایی استان تحویل نمایند.

صفایی همچنین از خرید توافقی محصول کلزا در سطح استان خبر داد و افزود: برنامه ریزی شده است که بخشی از محصول کلزا نیز به صورت توافقی از کشاورزان خریداری گردد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)