صالحی امیری: جا دارد خوزستان وزیر در کابینه دولت داشته باشد/ در جریان مسائل تیم ملی فوتبال نیستم


صالحی امیری: جا دارد خوزستان وزیر در کابینه دولت داشته باشد/ در جریان مسائل تیم ملی فوتبال نیستم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: جا دارد خوزستان وزیر در کابینه دولت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از تندیس چهره های ورزشی اظهار داشت: ۱۴امین برنامه رونمایی تندیس‌ها در قالب ۱۰ تالار برگزار شد. موزه ملی ورزش امروز جهانی شده و ۲۶۰۰ اثر دارد که سرمایه‌های ورزش ایران هستند. نکته این است که جریان تداوم خواهد داشت و آغاز ماجراست. تالار اول رونمایی شد، تالار جانبازان و مشاهیر آسیایی و ماندگارها رونمایی شد که آخرین افرادی هستند که در تحول ورزش قهرمانی نقش داشته‌اند.

وی درباره 4 مدیر ورزشی که از آنها تجلیل شد، افزود: از غفوری‌فرد به علت خدماتش در دوران سخت و بسته ورزش کشور حمایت کردیم. از استاد ترکان تقدیر کردیم که نقش بسیار مهمی در توسعه کشتی پس از انقلاب داشتند. از یزدانی‌خرم هم به علت کشتی و والیبال و منشا جهش بود، تقدیر کردیم و نهایت هم از استاد فارسی بابت ۶۰ سال عکاسی ورزشی. قریب به ۳۰۰ هزار نگاتیو وی به کمیته رسیده تا در بانک آرشیو رونمایی شود. با این حرکات در کنار توسعه زیرساخت، دیپلماسی فعال و توسعه مبانی فرهنگی در این ۴ سال به ۲ روح ورزش پرداختیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اتفاقات رخ داده در آبادان گفت: مدتی از عمرم را در خوزستان یوده‌ام که انسان‌های بافضیلیتی هستند. این استان پاره تن ایران است که اهالی آن به مبادی انسانی پایبندند و تاریخ‌شان تاریخ رشادت و شهادت هاست. حق آنهاست توجه بیشتری داشته باشند، حق‌شان‌نیست از بی آبی و گردوغبار بنالند. دولت باید برنامه ویژه‌ای در حوزه خوزستان داشته باشد. در دولت های بزرگ وزیری منتخب آن استان درنظر گرفته می‌شود و خوزستان جا دارد که وزیر در کابینه داشته باشد. سفره ملت ماست. به همع کسانی که رنجیده اند، تسلیت می‌گویم و آرزوی صبر دارم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره لغو بازی ایران و کانادا گفت: چون در جریان مسائل تیم ملی فوتبال و لغو بازی با کانادا نیستم، قضاوتی نخواهم داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره آیین نامه انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: آیین نامه انتخاباتی یک روز قبل از مجمع پاسخ داده شد و به اصلاح رسید. امروز تا فردا ارسال می‌کنیم و فکر می‌کنیم مشکلی نخواهیم داشت.

صالحی امیری درباره حمایت از تیم امید بیان کرد: وظیفه ما از تیم امید حمایت مادی و معنوی بوده و مسئولیت فنی با فدراسیون است. هفتگی با ماجدی ارتباط دارم و کمک مالی کرده‌ایم. مهدوی‌کیا و دستیاران اراده جدی برای المپیکی شدن تیم دارند.

انتهای پیام/


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟