توسعه زیرساخت‌های آموزشی علوم پزشکی در بوشهر نیازمند حمایت استانی و وزارتخانه است


توسعه زیرساخت‌های آموزشی علوم پزشکی در بوشهر نیازمند حمایت استانی و وزارتخانه است

بوشهر - ایرنا - سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توسعه زیرساخت‌های لازم در حوزه آموزشی این دانشگاه ، نیازمند حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیریت ارشد این استان است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز یکشنبه به نقل از دکتر مراد علی فولادوند در نشست هم‌اندیشی مسائل و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی افزود: آمار و مستنداتی که از دو دهه گذشته استخراج‌ شده است نشان می‌دهد آموزش در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سطح کیفی مطلوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: با وجود کیفیت خوب آموزش اما فضای فیزیکی و زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توسعه‌نیافته است.

فولادوند ادامه داد: توسعه متوازن زیرساخت‌ها بویژه در حوزه آموزش خواست جامعه علمی، آموزشی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

وی با اشاره به مأموریت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه طرح تحول آموزش گفت: باوجود چهره‌های شاخص علمی، برنامه توسعه دانش زیست‌فناوری دریایی و مرتبط با سلامت، ایمنی و محیط‌زیست با پژوهشکده‌های فعال نیازمند حمایت ویژه است.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: به دلیل همجواری با دریا و وجود صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه اتمی و نیروی انسانی توانمند موافقت اصولی با صدور مجوز تأسیس دانشکده اچ اس ایی (سلامت، امینی و محیط زیست) در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صادر شده اما به دلیل توسعه نیافتن فضای فیزیکی و فراهم نشدن زیرساخت‌های سخت‌افزاری از این پتانسیل استفاده‌ نشده است.

فولادوند ادامه داد: حمایت برای تجهیز آزمایشگاه‌های موجود یکی دیگر از اولویت‌ها و ضرورت‌های حوزه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

وی اظهار کرد: گسترش فضای فیزیکی و زیرساخت‌های سخت‌افزاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌طور قطع در ارتقای سطح کیفی آموزش دانشجویان تأثیرگذار است و امیدواریم با نگاه مثبت مسئولان تحولی در این زمینه صورت گیرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هوای رخ دوست