26 درصد جمعیت استان اردبیل در محلات دارای بافت فرسوده سکونت دارند


26 درصد جمعیت استان اردبیل در محلات دارای بافت فرسوده سکونت دارند

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه بر اساس آمار 26 درصد جمعیت استان در محلات دارای بافت فرسوده سکونت دارند، بر لزوم اقدامات پیشگیرانه از ساخت و سازهای غیرقانونی و غیراصولی در محلات بویژه مناطق حاشیه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، سیدکمال الدین میرجعفریان عصر دوشنبه در جلسه بازآفرینی پایدار محلات هدف با تاکید بر لزوم توجه به بازآفرینی در شهرها و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی ، بازآفرینی را اقدام مشترک دستگاه‌های مرتبط و نیازمند همکاری حوزه‌های مختلف دانست.

وی اظهار کرد: لازم است کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های متولی برای استخراج شاخص‌های فنی و ایمنی در روند اجرای نوسازی و بازآفرینی تدوین و نکات لازم برای کاهش مخاطرات احتمالی اعمال شود.

معاون استاندار اردبیل خواستار تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان‌های استان شد و گفت: این جلسات باید با ریاست فرمانداران و حضور شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های متولی و مرتبط برگزار و اقدامات پیشگیرانه از جمله جلوگیری از ساخت و ساز در مسیرهای مخاطره طبیعی و غیرطبیعی اعمال شود.

میرجعفریان ادامه داد: توجه به اولویت‌ها برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی در شهرستان‌های مختلف باید مورد توجه قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم برای بهره‌مندی اهالی از تسهیلات به عمل آید.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه از وجود ۶۷ محله دارای سکونتگاه غیررسمی به مساحت هزار و ۹۳۰ هکتار و با اسکان ۱۷ درصد از جمعیت در این استان خبرداد.

محمدزارع حسین‌زاده افزود: هزار و ۳۰۶ هکتار از مناطق مسکونی استان نیز با اسکان ۹ درصد از جمعیت جزو بافت فرسوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بستری 42 بیمار بدحال کرونایی در اردبیل/ شهر نارنجی یا قرمز نداریم