کانون امام علی ( ع) در فصول مختلف سال برای همه گروه های سنی برنامه دارد


کانون امام علی ( ع) در فصول مختلف سال برای همه گروه های سنی برنامه دارد

یونس میجانی گفت: کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) در فصول مختلف سال برای همه گروه های سنی برنامه دارد و بخشی از این برنامه ها شامل برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم، تفسیر زیارت آل یاسین، تفسیر نهج البلاغه، تفسیر صحیفه سجادیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۰ خرداد ماه «یونس میجانی» در آیین تقدیر از کانون های برتر و شاخص جنوب کرمان در فهما ۱۴۰۰، گفت: کلمه مسجد ۲۸ بار در قرآن کریم ذکر شده که نشان از اهمیت این مکان مقدس است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) با یادآوری این مطلب که این کانون فرهنگی هنری در فهما ۱۴۰۰ منتخب کشوری رواق نور شده است، اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری در فصول مختلف سال برای همه گروهای سنی برنامه دارد و بخشی از فعالیت‌های آن در طول سال، شامل برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم، تفسیر زیارت آل یاسین، تفسیر نهج البلاغه، تفسیر صحیفه سجادیه است.
وی افزود: کرسی های تلاوت نور از دیگر فعالیت های این کانون است که در ایام ماه مبارک رمضان، اربعین، روز عاشورا و سالگرد شهادت حاج قاسم برگزار می شود.
میجانی با اشاره به کسب مقام هفتم استانی در مسابقات قرآنی مدها متان، ابراز کرد: از سایر فعالیت‌های شاخص این کانون فرهنگی هنری می توان به برگزاری جشنواره ورزشی شیران علوی، سوگواره بوی سیب، پویش بوسه بر دستان پدر، پویش سلفی با تمثال حاج قاسم و اجرای پویش دعای هفتم صحیفه سجادیه اشاره کرد.
مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ادامه داد: علاوه بر این در سحرهای ماه مبارک رمضان دعای ابوحمزه ثمالی برگزار می شود.
وی اجرای تعزیه حریم سوخته در ایام فاطمیه، تعزیه خرابه شام در شب شهادت حضرت رقیه (س) را از برنامه های سالانه کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) برشمرد و گفت: طرح شنبه های کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین طرح سه شنبه های تکریم به منظور تجلیل از نخبگان مسجد در حال برگزاری است.
میجانی یادآور شد: در حوزه فعالیت های اجتماعی هم زمان با شیوع کرونا، کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد که در مدت زمان ۴۰ روز توانستیم قریب ۳ هزار ماسک تولید کنیم و به طور رایگان در اختیار بیمارستان، مردم به ویژه سیل زدگان رودبار جنوب قرار دهیم.
مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت در خاتمه، خاطرنشان کرد: انتظار است با وجود مسلمی مهنی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از ظرفیت مدیران کانون های فرهنگی هنری به عنوان مشاور فرهنگی هنری استفاده شود و همچنین زمینه ای فراهم شود تا اعضای کانون های مساجد از هنر کارت بهره مند شوند.
پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری