راه اندازی شبیه ساز بیمارستانی برای آشنایی دانشجویان با محیط


راه اندازی شبیه ساز بیمارستانی برای آشنایی دانشجویان با محیط

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی با قبول مسئولیت در امر واکسیناسیون عموم به کمک وزارت بهداشت رفتند.

محمدمهدی صدوقی گفت: هدف از آموزش و دانشگاه، تربیت کسانی است که مسئولیت پذیر باشند و بعد از آن آموزش و پژوهش است.

به گفته این مقام مسئول در زمان شیوع کرونا ما نیاز به افراد فداکار و متخصص از جمله شهید زارع داشتیم.

شهید زارع از شهدای مدافع سلامت در دوران کرونا است.

صدوقی گفت: نکته‌ای که وجود دارد، بحث مسئولیت پذیری است و دانشگاه‌های علوم پزشکی با قبول مسئولیت در امر واکسیناسیون عموم به کمک وزارت بهداشت رفتند. علاوه بر تامین نیروی انسانی، مراکز خود را محل واکسیناسیون قرار دادند.

به گفته وی یکی دیگر از فعالیت‌ها در دو سال اخیر مربوط به جذب هیئت علمی است که بیش از ۶۰ درصد از جوان جذب شده اند و تعداد هیئت علمی خانم نیز افزایش داشته است.

صدوقی گفت: در زمان همه گیری کرونا بحث آموزش الکترونیکی مطرح شد که دانشگاه ما به خوبی عمل کرد. هم اکنون مقام دوم در این حوزه را داریم. البته که وزارت بهداشت تاکید بر حضوری شدن دانشگاه‌ها دارد و ما نیز از ترم پیش کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کردیم؛ اما یکی از اهداف ما این است که حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد آموزش‌ها همچنان به صورت مجازی ادامه داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول طرح جدیدی که در حال پیگیری است، راه اندازی شبیه ساز بیمارستانی است تا دانشجو‌ها بتوانند بهتر محیط بیمارستانی را درک کنند.

صدوقی گفت: تفاهم نامه راه اندازی شبیه ساز بیمارستانی با دانشگاه شریف امضا شده است و تا کنون بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه شده است. امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت این طرح زود به سرانجام برسد و بقیه دانشگاه ها نیز بتوانند به عنوان نمونه اولیه دیگر شبیه سازان بیمارستانی را عملیاتی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !