بازدید از موزه‌های استان مرکزی برای همیاران طبیعت رایگان شد


بازدید از موزه‌های استان مرکزی برای همیاران طبیعت رایگان شد

اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بازدید از موزه‌های این استان برای همیاران طبیعت سراسر کشور رایگان شد.

«عبدالحسین محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان همیاران طبیعت سراسر کشور می توانند با ارایه کارت همیار طبیعت(کارت ملی) به صورت رایگان از موزه‌های استان بازدید کنند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای این تفاهم نامه همیاران طبیعت سراسر کشور می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی بلیط غار چال نخجیر شهرستان دلیجان بهره‌مند شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: ۲ هزار و ۲۸۰ همیار طبیعت مروج، همیار طبیعت مروج دانش آموزی و همیار طبیعت محافظ در این استان با این اداره کل همکاری می‌کنند که یک هزار و ۵۰ نفر از این افراد سال ۱۴۰۰ و بقیه در سال‌های گذشته در راستای حفظ و حراست از اراضی طبیعی و ملی، کارت عضویت همیار طبیعت را دریافت کنند.

محمدی گفت: مردم و دوستاران طبیعت می‌توانند از طریق سامانه hamyartabiat.frw.ir برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی به عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی