34 واحد تولیدی استان سمنان موفق به کسب گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شدند


34 واحد تولیدی استان سمنان موفق به کسب گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شدند

سمنان- ایرنا- رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان سمنان گفت: تعداد واحدهای متقاضی دریافت گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان از پنج واحد در سال 1395 به بیش از 60 واحد در سال 1400 رسید که 34 واحد تولیدی موفق به کسب گواهینامه شد.

به گزارش ایرنا، علی غفوری روز چهارشنبه در ششمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان با بیان اینکه از سال ۱۳۸۰ روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، افزود: متقاضیان دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در استان سمنان طی سال‌های گذشته ۱۲ برابر افزایش یافته است.
وی ادامه‌ داد: برای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان چهار شاخصِ قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش و میزان رضایتمندی مشتری مورد ارزیابی است که در استان سمنان در شاخص خدمات پس از فروش به خدمات قبل و هنگام فروش نیز توجه شده است.
وی اضافه کرد: عملکرد ۶۰ واحد متقاضی گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در غالب یک کمیته فنی متشکل از نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی استان، مورد بررسی قرار گرفته است که نشان دهنده اهمیت این گواهینامه است و تمام حقوق مصرف کننده از ابعاد مختلف در آن مورد توجه بوده است.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان سمنان، اظهار داشت: افزایش اعتماد مصرف کنندگان و تشویق آنها به مصرف کالای داخلی با کیفیت، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات، درج شفاف قیمت بر روی کالا، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از قبیل حفظ محیط زیست از جمله معیارهای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان است.
وی یادآور شد: اهمیت صادرات محور بودن محصول و برخورداری از نشانه های استاندارد و فاقد پرونده تخلف در محاکم قضایی و مدیریت فعال و پویا برای رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان و تکریم ارباب رجوع نیز از دیگر معیارهای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان بود.

به گزارش ایرنا، ۳۴ واحد تولیدی در همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان موفق به کسب گواهینامه شده و با حضور محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تجلیل شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی