تولید مشترک فیلم اقبال لاهوری توسط ایران و پاکستان


تولید مشترک فیلم اقبال لاهوری توسط ایران و پاکستان

معاون امور بین الملل بنیاد فارابی از انعقاد تفاهمنامه برای تولید آثار سینمایی مشترک بین ایران با کشور‌های دیگر خبر داد.

رائد فریدزاده معاون امور بین الملل و توسعه بازار خارجی بنیاد فارابی درباره چتر سینمای ایران بازار کن ۲۰۲۲ گفت: قبل از عید به همه شرکت‌ها برای حضور در چتر سینمای ایران فراخوان دادیم و در مجموع ۱۲ شرکت حضور یافتند.

در هفتاد و پنجمین جشنواره کن که از ۱۷ تا ۳۱ می‌برگزار شد، ۱۲۵۰۰ متخصص حرفه‌ای پخش فیلم هم در بخش بازار آن حضور داشتند.

به گفته فریدزاده بنیاد سینمایی فارابی، فضای لازم را برای ۱۲ شرکت واجد شرایط اخذ کرد. در چتر سینمای ایران دیدار‌های متنوع در خصوص همکاری‌های مشترک سینمایی با نمایندگان جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، شرکت‌های پخش و مراکز فرهنگی و مؤسسات تخصصی سینمایی، نمایندگان مراکز ملی فیلم و نمایندگان رسمی فرهنگی کشور‌ها و... برگزار شد. ۲ نفر از بنیاد سینمایی فارابی در این رویداد حضور داشتند و در مجموع حدود سی و سه هزار یورو برای برپایی چتر سینمای ایران در کن هزینه شد.

او بازار کن را یک امر حرفه‌ای و جدا از جشنواره می‌داند که سینمای ایران باید حضور فعال در این بستر داشته باشد.

طبق آخرین خبر‌ها حدود ۱۲۰ دیدار در چتر سینمای ایران با کشور‌های مختلف صورت گرفت. پخش کنندگان آمریکای شمالی و اروپا در چتر سینمای ایران حضور یافتند.

فریدزاده معتقد است که باید چتر سینمای ایران در چند بازار تخصصی برگزار شود. برای عرضه بهتر باید تولید مشترک را جدی گرفت به همین منظور اقدامات اولیه تولید فیلم اقبال لاهوری به صورت مشترک با پاکستان انجام شده است. همچنین تبادلاتی هم با عربستان، پرتغال، استرالیا، هند، بوسنی و صربستان صورت گرفته است.

او که یکی از مدیران حاضر در جشنواره کن بود درباره حواشی فیلم «عنکبوت مقدس» گفت: امسال سایت جشنواره کن هک شد و دریافت بلیت برای تماشای فیلم‌ها ناممکن بود. برای همین من فیلم را ندیدم. البته اگر بلیت تهیه می‌کردم بازهم به تماشای این فیلم نمی‌نشستم. کارگردان مدعی است که درباره جامعه پیرامونی شخصیت فیلمش صحبت می‌کند. من هم، چون متولد مشهد هستم در جایی که به زادگاهم توهین شود حضور پیدا نمی‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز