فرآیند تکمیلی تقاطع غیر همسطح سنجان اراک به صورت شبانه‌روزی جریان دارد


اراک - ایرنا - کارشناس رابط تقاطع غیرهمسطح سنجان اراک گفت: فرآیند تکمیلی...
اراک - ایرنا - کارشناس رابط تقاطع غیرهمسطح سنجان اراک گفت: فرآیند تکمیلی این پروژه به صورت شبانه‌روزی جریان دارد و در صورت مساعد بودن شرایط، تا پایان مردادماه سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

محمد حسینی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شتاب بخشی در فرآینده تکمیلی این پروژه مورد تاکید استاندار مرکزی و نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی است و بر همین اساس فعالیت شبانه روزی برای بهره‌برداری هر چه زودتر از آن در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: اسفندماه پارسال تفاهم‌نامه‌ای، با شهرداری اراک منعقد شد و شهرداری در زمان برگزاری مناقصه متعهد شد که اراضی این منطقه را آزاد و هدایت ترافیک را نیز به خوبی انجام داده و معارضات این پل را نیز رفع کند و پس از انجام این اقدامات، عملیات اجرایی این طرح از سوی شرکت پیمانکار آغاز شود.

حسینی اظهار داشت: عملیات اجرایی پل سنجان اراک از سال ۹۳ کلید خورد اما متاسفانه شهرداری چندین سال در روند این طرح وقفه ایجاد کرد و با پیگیری‌های انجام شده اکنون پروژه فعال است و بدون کوچک‌ترین سانحه‌ای این کار بزرگ اجرایی کار انجام و پنج پایه پل ساخته شده است.

کارشناس رابط تقاطع غیرهمسطح سنجان اراک عنوان کرد: پس از سال ۹۸، مباحث از طریق شهرداری اراک پیگیری شد و قراردادهای جدیدی با اداره کل راه و شهرسازی منعقد و هدایت ترافیک مردادماه سال ۹۹ انجام شد و ما نیز به عنوان پیمانکار ، عملیات اجرایی مجدد و تکمیل تقاطع غیرهمسطح سنجان را با جدیت آغاز کردیم.

حسینی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی، استاندار مرکزی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از این طرح گفت: تقاطع غیرهمسطح سنجان اراک یکی از فنی ترین و با اهمیت‌ترین پل‌های استان است چرا که در کریدور بنادر جنوب غربی به مرکز ایران است و به همین سبب، استفاده از مصالح و بتن مقاوم و آیین نامه‌های اجرایی مناسب در این راستا مدنظر ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به مشخصات فنی طرح تقاطع غیرهمسطح سنجان نیز خاطرنشان کرد: طول کل پل ۶۰۴ متر ،عرشه از نوع بتنی ، دارای ۱۵ پایه و ۲۶ دهانه ۲۴ متری است.

حسینی با بیان اینکه عرشه پل دارای سه باند عبور است گفت: این پل به گونه ای ساخته شده که تمام مباحث فنی ۵۰ سال آتی این محور لحاظ شده است ، چرا که در نهایت جاده ارتباطی اراک به شازند به دلیل ترافیک بالا باید سه بانده شود.

کارشناس رابط تقاطع غیرهمسطح سنجان اراک عنوان کرد: این طرح دارای ۲ رمپ است و خودروهایی که از سمت شازند به اراک تردد می کنند باید از روی پل عبور کنند و همچنین تردد خودروها از سمت اراک به شازند به صورت مستقیم است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته