شکل‌گیری انقلاب به رهبری امام راحل(ره) موجب نجات دین شد


شهرکرد - ایرنا - نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه...
شهرکرد - ایرنا - نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) موجب نجات دین و بازگرداندن عزت و شرف ایرانیان شد، گفت: امروز به واسطه اقدام امام راحل، مکتب اسلام در حال انتشار در تمام جهان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد که با حضور تعدادی از خدام حرم حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و جمعی از مردم و مسوولان برگزار شد، افزود: پس از گذشت سال‌ها از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، همچنان بخش بزرگی از ابعاد این شخصیت برجسته ناشناخته مانده است و شاید تنها در یک بعد بتوان گفت که امام خمینی (ره)، متحول کننده و هدایت‌گر انسان‌ها است.

وی با اشاره اینکه ایجاد تحول و هدایت‌گری انسان‌ها وظیفه‌ای است که بر عهده انبیا قرار دارد، تصریح کرد: تعدادی از انبیا الهی در انجام این رسالت خود نتوانستند به موفقیت دست یابند و افراد اندکی در جمع پیروان آنان قرار گرفتند اما امام خمینی(ره) با هدایت مردم، سطح فکر و اندیشه آن را ارتقا داد و آن‌ها را برای ایستادگی مقابل ظلم، قدرتمند ساخت.

حسینی شاهرودی به شرایط مردم ایران در پیش از انقلاب و ستم‌های که از طرف استکبار جهانی بر آنان تحمیل می‌شد، اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاقاتی که بعد از انقلاب برای اعتلای عزت و شرف مردم و همچنین آبادانی کشور روی داده است، قابل‌مقایسه با گذشته نیست.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حال حاضر با وجود برخی مشکلات، شرایط کشور در حد مطلوبی قرار دارد، باید دانست که واقعیت‌ها با آنچه دشمنان با شایعه‌پراکنی در صدد وارونه نشان دادن آن هستند، متفاوت است.

وی به عزت و سربلندی مردم ایران در جهان امروز نیز اشاره کرد و گفت: امروز به دلیل گسترش قدرت اسلام به واسطه انقلاب اسلامی و شناخته شدن اندیشه و مکتب امام راحل، ابهت بسیاری از کشورهایی که خود را در جمع قدرتمندان جهان تصور می‌کردند، در هم شکسته شده است و همان‌گونه که امام خمینی (ره) فرموده بودند، ما و انقلاب ما توانست این قدرتمندان را به خاک ذلت بنشاند.

حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود اهداف انقلاب اسلامی را بنا به فرموده امام خمینی (ره) شامل مبارزه با طاغوت، تشکیل حکومت اسلامی و رساندن پرچم حکومت به دست منجی عالم بشریت بیان کرد و گفت: امام بارها انقلاب اسلامی ایران را زمینه‌ساز ظهور دانستند و به خوبی بر کاری که آغاز کردند، آگاه و مسلط بودند و پس از پیروزی انقلاب هم به طور کامل می‌دانستند که چه باید انجام بدهند و چگونه انقلاب را برای ایجاد زمینه ظهور به پیش ببرند.

وی، نقش هدایت گونه امام خمینی (ره) در انتخاب مقام معظم رهبری را یادآور شد و افزود: این انتخاب به گونه‌ای شکل گرفت که تمام افرادی که به ظاهر نظرات متفاوتی نیز داشتند، آن را پذیرفتند و خداوند بهتر می‌داند که رسالت خود را به چه کسی بسپارد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته