درگ هیجان‌انگیز دوج دورانگو هلکت با لامبورگینی اوروس


درگ هیجان‌انگیز دوج دورانگو هلکت با لامبورگینی اوروس

هرچند متأسفانه دوج دورانگو هلکت دیگر تولید نمی‌شود در حال حاضر مدل 475 اسب بخاری SRT عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ دورانگو را در اختیار دارد اما این شاسی‌بلند فول سایز قدرتمند هنوز هم قصد ندارد از مرکز توجهات خارج شود و حالا برای یک مسابقهٔ درگ در برابر لامبورگینی اوروس قرار گرفته است. این شاسی‌بلند بزرگ … The post درگ هیجان‌انگیز دوج دورانگو هلکت با...

هرچند متأسفانه دوج دورانگو هلکت دیگر تولید نمی‌شود در حال حاضر مدل ۴۷۵ اسب بخاری SRT عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ دورانگو را در اختیار دارد اما این شاسی‌بلند فول سایز قدرتمند هنوز هم قصد ندارد از مرکز توجهات خارج شود و حالا برای یک مسابقهٔ درگ در برابر لامبورگینی اوروس قرار گرفته است. این شاسی‌بلند بزرگ آمریکایی هرچند به سه ردیف صندلی مجهز است اما تنها ۱۰ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به اوروس دارد درحالی‌که قدرت ۷۱۰ اسب بخاری پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ آن به میزان قابل‌توجه ۶۰ اسب بخار از رقیب ایتالیایی بیشتر است.

درگ هیجان‌انگیز دوج دورانگو هلکت با لامبورگینی اوروس

بااین‌حال، نباید فراموش کرد که اوروس از ابتدا به‌عنوان یک شاسی‌بلند اسپرت توسعه پیدا کرده و از قوای محرکهٔ بسیار مدرن‌تری برخوردار است. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که متعلق به آئودی و پورشه بوده و در اینجا ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مثل دورانگو، نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

درگ هیجان‌انگیز دوج دورانگو هلکت با لامبورگینی اوروس
درگ هیجان‌انگیز دوج دورانگو هلکت با لامبورگینی اوروس

در درگ اول، اوروس که روی کاغذ ضعیف‌تر است، به‌راحتی پیروز می‌شود. سپس راننده‌ها جابجا می‌شوند و حالا دورانگو که لانچ بهتری دارد جلو می‌افتد و برتری جزئی خود را تا پایان حفظ می‌کند. پس از این دو درگ، نوبت به برگزاری مسابقات رولینگ می‌رسد که بیشتر در رانندگی‌های روزمره کاربرد دارد. رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود و اوروس که از همان ابتدا به‌سرعت جلو می‌افتد، در پایان با اختلافی هم‌اندازهٔ یک طول خودرو پیروز می‌شود. رولینگ بعدی از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که در اینجا اختلاف دو خودرو حتی بیشتر می‌شود و لامبورگینی به‌راحتی رقیب آمریکایی را مغلوب می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی

دوج دورانگو هلکت لامبورگینی اوروس
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۱۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۷۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۴۲۰ کیلوگرم ۲۴۱۰ کیلوگرم
قیمت ۸۲,۵۹۰ دلار ۲۲۹,۴۹۵ دلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز