گروه‌های جهادی دامپزشکی 200 هزار خدمت را در چهارمحال و بختیاری ارائه کردند


گروه‌های جهادی دامپزشکی 200 هزار خدمت را در چهارمحال و بختیاری ارائه کردند

شهرکرد- ایرنا- مشاور رییس سازمان دامپزشکی و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در مناطق سخت‌گذر چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های جهادی دامپزشکی سراسر کشور 200 هزار خدمت را در مناطق محروم این استان به عشایر و دامداران ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی خورشیدوند روز یکشنبه در آیین اختتامیه رزمایش مشترک گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی در استقبال از کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری با عنوان قرارگاه محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری افزود: گروه‌های جهادی دامپزشکی و قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی در راستای ترویج مراقبت اصولی و صحیح از سرمایه دام‌ روستاییان برای پیشگیری از شیوع برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و خسارات انسانی و اقتصادی فعال شدند که در این قرارگاه از ظرفیت نیروهای بسیجی و جهادی استفاده شده است.

وی اظهار داشت: فعالان در گروه‌های جهادی دامپزشکی که دانشجویان رشته دامپزشکی و فارغ‌التحصیلان این رشته هستند، فعالیت خود را در بدون چشمداشت و برای رضای خدا انجام می‌دهند تا بتوانند گام مهمی در تامین امنیت غذایی کشور بردارند.

به گفته وی، در سال‌های گذشته خدماتی در بخش دامپزشکی توسط ستاد اجرای فرمان امام، بسیج سازندگی و بسیج عشایری اجرا می‌شد که با فعال شدن قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی ارائه خدمات گروه‌های جهادی خاص فعالیت‌ها دامپزشکی شده است و براساس نیازسنجی انجام شده در استان‌ها این خدمات ارائه می‌شود.

خورشیدوند به برگزاری رزمایش مشترک گروه‌های جهادی دامپزشکی در استان به عنوان گام نخست و فاز صفر ماموریت این قرارگاه اشاره کرد و گفت: این طرح در سطح استانی، پهنه‌ای و ملی برگزار خواهد شد.

وی با تقدیر و تشکر از خدمات ارائه شده در این زمینه از سوی جهادگران در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت ۲۰۰هزار خدمت ارائه شد که به نوعی انفجار خدمت‌رسانی در استان تلقی می‌شود.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی کشور افزود: سازماندهی، ساماندهی و شناسایی افراد جهادگر در بخش دامپزشکی در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد تا با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی، پرسنل سازمان و استادان دانشگاهی بتوان به اهداف این قرارگاه دست یافت.

وی اظهار داشت: خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی بدون هیچ چشمداشت، حقوق و مزایا و همچنین رابطه استخدامی در دستگاه خاص است و ارایه خدمت ۲ برابر برنامه پیش‌بینی شده نشان از این است که برای ارائه نشدن خدمت‌رسانی در مناطق محروم و سخت‌گذر هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی مدیران ستادی و مدیران کل استانی وجود ندارد .

پیوست رسانه‌ای و عملکرد رسانه‌ای در بخش فعالیت‌های گروههای جهادی قدرتمند شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به فعالیت‌ گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف در کشور افزود: گروه‌های جهادی برای ارائه خدمات و فعالیت‌های که انجام می‌دهند و اطلاع‌رسانی این فعالیت‌ها به مردم پیوست رسانه‌ای کمرنگی دارند و عملکرد رسانه‌ای گروه‌های جهادی کشور ضعیف است.

سرهنگ هوشنگ جمشیدی افزود: انقلاب اسلامی یک هدیه الهی است که خداوند به جهان اسلام عطاء کرده و دشمن شبانه‌روز به دنبال براندازی این نظام است و از همه فرصت‌ها برای براندازی نظام استفاده می‌کند تا این نظام را در فضای نازیبا از پای درآورد.

وی به کمرنگ بودن پیوست رسانه‌ای فعالیت گروه‌های جهادی در کشور اشاره کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته در صورتی که این خدمات‌رسانی گسترده انجام می‌شد مستندات و فیلمسازی می‌شد، در صورتی که این امر در کشور ما ضعیف است.

جمشدی با تا کید بر اینکه جوانان فعال در گروه‌های جهادی دنبال بزرگنمایی در حوزه فعالیت خود نیستند، گفت: جوانان فعال در گروه‌های جهادی بهترین موقعیت زندگی خود را در جاهای سخت و دور افتاده به خدمت‌رسانی به افراد محروم می‌پردازند.

رییس سازمان بسیج عشایر استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه رزمایش مشترک گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی کشور در استقبال از کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری با عنوان قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان با حضور ۴۰ گروه جهادی تخصصی دامپزشکی از سراسر کشور برگزار شد، افزود: در این گروه ۲۰۰ نفر از جهادگران عرصه دامپزشکی به مدت چهار روز با همکاری سازمان دامپزشکی، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و مناطق عشایری استان به خدمت‌رسانی به جامعه عشایری و دامداران استان پرداختند.

سرهنگ علی اصغر ایزدی افزود: خدمات‌رسانی این گروه‌های جهادی در راستای تحقق شعار کنگره ملی شهدای جامعه عشایری "۱۰ هزار شهید، ۱۰ هزار خدمت" بود و بیش از ۲۰۰ هزار خدمت توسط گروه‌های جهادی به مردم استان ارائه شد.

به گزارش ایرنا، برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری به عنوان یک رخداد بزرگ فرهنگی از سال ۹۸ در کشور آغاز شد و میزبانی این کنگره ملی به چهارمحال وبختیاری داده شده است و اواخر خردادماه سالجاری در شهرکرد برگزار خواهد شد.

جامعه عشایری ۳۳۲ شهید زن، ۸۵۰ شهید دانش‌‍‌آموز، ۱۷۳ شهید فرهنگی، ۵۳ شهید مدافع حرم در سطح کشور را تقدیم نظام اسلامی کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجتماع بزرگ بانوان استان چهارمحال و بختیاری