مورخ انقلاب اسلامی: مشکلات نباید موجب قهر ملت با نظام شود


مورخ انقلاب اسلامی: مشکلات نباید موجب قهر ملت با نظام شود

کیش - ایرنا - موسس و رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: مشکلات و چالش های پیش رو نباید باعث قهر ملت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حمید حسینی روحانی یکشنبه شب در آیین گرامیداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ضمن تسلیت سی و سومین سالروز رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت:امام راحل همواره سعی می کرد که ملت ایران به حقوق خود برسند و با استقلال و عزتمندی بتوانند مشکلات و چالش های پیش روی خود را بردارند دست یاری به سمت بیگانگان دراز نکنند.

وی اضافه کرد: شعار نه شرقی نه غربی یکی از محورهای امام راحل در به نتیجه رساندن انقلاب اسلامی ایران بود که توانست با این شعار کشور را به سمت خود اتکایی ببرد.

حسینی روحانی در تحلیل نه شرقی نه غربی گفت: این شعار به این معنا نیست که دور خودمان دیوار بکشیم بلکه باید به گونه ای رفتار کنیم که در خصوص سرنوشت کشورمان و ملت به هیچ قدرتی اجازه دخالت ندهیم و هیچ ابر قدرتی حق گفتن اینکه ایران به چه دانشی دست پیدا کند یا نه را نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت آمریکا به عنوان یک ابر قدرت از ملت ایران ضربه های جبران ناپذیری خورده و زمین گیر شده است افزود: قبول دارم در این مسیر مشکلات زیادی از جمله گرانی، تورم، بیکاری و مسکن داریم اما باید توجه داشت که راه حل این مشکلات جنگ با نظام و قهر با آن نیست بلکه همکاری با دولت برای برون رفت از این وضعیت است.

موسس و رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی یادآور شد: بسیاری از این مشکلات در نتیجه مشکل آفرینی های دولت غرب زده گذشته است که همانند یک عروسک کوکی کشور را به خاک سیاه کشاند.

وی افزود: هرچند بسیاری از ناظران سیاسی قبل از انتخابات ریاست جمهوری باور داشتند که دولت آینده در نتیجه مشکلات به وجود آمده امکان دارد جز روسیاهی برای خودش هیچ نتیجه دیگری ندارد اما آیت الله رییسی با ایثار و فداکاری با به این عرصه گذاشته است.

حسینی روحانی گفت: باور دارم مشکلات به حدی است که برای جبران آن بین ۲۰ تا ۵۰ سال زمان نیاز است که در این راستا باید دولت سیزدهم از سوی مردم و مسوولان به صورت ویژه حمایت شود.

سرود سلام فرمانده موجب احیای مکتب امام بین جوانان بود

موسس و رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سرود سلام فرمانده موجب خشم دشمنان شده است افزود: سال های سال دشمنان با سم پاشی هایی به دنبال ایجاد فاصله بین جوانان و نسل حاظر با انقلاب بودند.

وی اضافه کرد: معتقدم اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان و جوانان باعث احیای مکتب امام، روح حماسی و انقلابی بین جوانان شده است .


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق