انرژی خورشیدی کلید اقامت در مریخ است


بر اساس یک مطالعه جدید، نور خورشید می تواند تمام انرژی مورد نیاز برای یک ماموریت طولانی مدت به مریخ را تامین کند. با رفع این مشکل می توان گامی بلند در تصرف مریخ برداشت. به گزارش سیناپرس، دانشمندان می...

انرژی خورشیدی کلید اقامت در مریخ است

بر اساس یک مطالعه جدید، نور خورشید می تواند تمام انرژی مورد نیاز برای یک ماموریت طولانی مدت به مریخ را تامین کند. با رفع این مشکل می توان گامی بلند در تصرف مریخ برداشت.

به گزارش سیناپرس، دانشمندان می گویند تکامل در فناوری سلول های خورشیدی به این معنی است که می توان نیروگاه های دائمی خورشیدی در سیاره سرخ تاسیس کرد.

به گفته دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، زمانی که صحبت از انرژی در مریخ به میان می آید، انرژی خورشیدی قابل مقایسه با انرژی هسته ای است. این منبع انرژی دارای نقاط ضعفی است که باید برطرف شود برای نمونه انرژی حاصل از نور خورشید باید برای استفاده در شب مریخ ذخیره شود که تقریباً به همان اندازه شب زمین طول می کشد.

از سوی دیگر تولید انرژی خورشیدی همچنین می تواند توسط غبار قرمزی که سیاره را پوشانده است، دچار اختلال شود.
برای نمونه مریخ نورد آپورچونیتی ۱۵ ساله ناسا که از پنل های خورشیدی نیرو می گرفت، پس از طوفان گرد و غبار عظیم در سال ۲۰۱۹ کار خود را متوقف کرد.

با این حال پنل های خورشیدی هنوز نسبت به سایر گزینه های تامین نیرو و انرژی در مریخ، بهتر محسوب می شوند زیرا این پنل ها بسیار سبک تر و کارآمدتر از تجهیزات هسته ای هستند. به گزارش سیناپرس، انسان‌ های ساکن مریخ باید از تنها مواد خام موجود یعنی آب یخزده ، گازهای جوی، خاک مریخ و نور خورشید استفاده کنند تا همه چیزهایی را که برای بقا نیاز دارند، بسازند.

محققانی مانند تیم مستقر در CUBES، در دانشگاه کالیفرنای در حال کار روی روش هایی برای تبدیل این مواد خام به غذا، دارو، سوخت و مواد ساختاری هستند.

این تلاش ها نشان می دهد که چگونه استفاده از منابع مواد خام، آن ها را به شکلی تبدیل می کند که می تواند برای سنتز مواد غذایی و دارویی و تولید پلیمرهای زیستی استفاده شود. در این طرح برای مسکونی کردن مریخ، کلیه زباله ها جمع آوری و مورد استفاده مجدد قرار می گیرند.

آرون برلینر، دانشجوی دکترای مهندسی زیستی در دانشگاه کالیفرنیا و یکی از پژوهشگران ارشد این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق می گوید: تولید انرژی فتوولتائیک همراه با پیکربندی ‌های ذخیره انرژی خاص در هیدروژن مولکولی از راکتورهای همجوشی هسته ‌ای در بیش از ۵۰ درصد سطح سیاره، عمدتاً در مناطق اطراف نوار استوایی بهتر عمل می ‌کند، که این مضوع در تضاد نسبتاً شدید با آنچه بارها و بارها پیشنهاد شده ، است.

به گزارش سیناپرس، دکتر آنتونی آبل، پژوهشگر دپارتمان مهندسی شیمی و بیومولکولی دانشگاه کالیفرنیا نیز در این رابطه اضافه می کند: اگر بشریت به طور جمعی تصمیم بگیرد که می خواهیم به مریخ برویم، این نوع رویکرد در سطح سیستم برای انجام ایمن و به حداقل رساندن مهاجرت بین سیاره ای ضروری است.

به گزارش سیناپرس، ما می‌خواهیم یک مقایسه واضح بین گزینه ‌ها داشته باشیم و دقیقا بدانیم که آیا این تصمیم درست است و باید از چه فناوری‌هایی استفاده کنیم؟ به کدام مکان‌ها در مریخ برویم و چگونه در این سیاره ساکن شویم.شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله Frontiers in Astronomy and Space Sciences منتشر شده است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* انرژی خورشیدی کلید اقامت در مریخ است[کد امنیتی جدید]


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار بورل نسبت به عملیات نظامی اسرائیل علیه رفح