خبر کوتاه از استان بوشهر


بوشهر- ایرنا-  تشکیل قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تاکید...
بوشهر- ایرنا- تشکیل قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تاکید فرماندار تنگستان بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی و بیابان زدایی در این شهرستان از جمله خبرهای کوتاه استان بوشهر است.

بوشهر

قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان بوشهر تشکیل شد

فرماندار بوشهر گفت: سیاست گذاری جمعیتی یک موضوع با اهمیت است و اصلاح شیوه عملکرد جمعیتی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور باید در دستور کار قرار گیرد.

صالح رحیمی با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی وزارت کشور افزود: در حوزه جمعیت پراکندگی دستگاه‌ها زیاد است در نتیجه مهم‌ترین کار قرارگاه ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین دستگاه‌ها است؛ همچنین راهبری و تعیین ضرورت‌ها و اولویت‌ها با توجه به بحرانی بودن فضا از جمله وظایف اصلی قرارگاه است.

بخشدار بوشهر گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود براساس برخی از پژوهش‌های صورت گرفته در زمان حاضر مهم‌ترین مانع افزایش جمعیت، مسائل فرهنگی است؛ بنابراین باید بر مسائل فرهنگی تمرکز بیشتری صورت گیرد.

علوی تبار بر تبلیغ ازدواج آسان، روان سازی تولید و افزایش اشتغال در راستای برطرف کردن مشکلات مالی و اقتصادی، تشویق و ترغیب به فرزندآوری، اطلاع‌رسانی وسیع در این زمینه و فعالیت بیشتر مشاوران شبکه بهداشت ودرمان، بهزیستی و دانشگاه‌ها در راستای تحقق این هدف ها تاکید کرد.

تنگستان

فرماندار تنگستان گفت: در راستای توجه به سلامت و نشاط جامعه باید به حوزه ورزش توجه شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرمانداری تنگستان روز پنجشنبه به نقل از احمد لطفی درآیین تجلیل از پیشکسوتان ورزش شهرستان تنگستان افزود: در همین ارتباط برای احداث یک استادیوم ورزشی با برنامه ریزی کامل واولویت بندی درشهرستان به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

فرماندار تنگستان برضرورت برطرف کردن مشکل زمین ورزشی شهر اهرم تاکید کرد.

وی گفت: زمین ورزشی دانش آموزی شهرستان باید مرمت، بازسازی و توسعه یابد.

تنگستان

فرماندار تنگستان گفت: بیابان زدایی باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرمانداری تنگستان روز پنجشنبه به نقل از احمد لطفی در آیین نهال کاری در روستای چاه تلخ شمالی شهرستان تنگستان افزود: یکی از اقدامات خوب و مهم که منابع طبیعی در راستای بهره برداری، پیگیری و جلوگیری از بیابان‌ زایی در این استان و به تبع آن شهرستان تنگستان انجام شده انجام نهال کاری با استفاده از ظرفیت بیابان است.

وی ادامه داد: عرصه های بیابانی استان ظرفیت بکری هستند که برای بهره گیری از این ظرفیت باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

لطفی با اشاره به اینکه در سه منطقه روستایی تنگستان شامل علی آباد جائینک، چاه تلخ و باغک نهال کاری صورت گرفته است گفت: کاشت نهال در راستای محفاظت، جلوگیری و پیشگیری از بیابان‌ زایی صورت گرفته و در این چند سال ۵۰۰ هکتار نهال کاری در سه فاز انجام شده است.

فرماندار تنگستان خواستار همکاری و همراهی بیش از پیش شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تنگستان در راستای حفظ و نگهداری نهال های کاشته شده شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲ پروژه قابل بهره برداری و یک پروژه در دشت ساخت آبخیزداری در این شهرستان وجود دارد و ٥٠٠هکتار پروژه بیولوژیک نهالکاری نیز از اعتبارات ملی مبارزه با ریزگردها اجرا شده است..

غلامرضا منتظری افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث یک سازه سنگی ملاتی در حوزه شهرستان تنگستان اختصاص یافته است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته