هوای 6 شهر کردستان در شرایط ناسالم قرار گرفت


هوای 6 شهر کردستان در شرایط ناسالم قرار گرفت

سنندج- ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: وضعیت هوای شهرهای مریوان، بانه، سقز، دیواندره، بیجار و سنندج در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

کژال حبیب زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس پیش بینی هواشناسی بخشی از گرد و خاک شکل گرفته بر روی عراق از اواخر روز پنجشنبه ۱۹ خرداد به نیمه غربی کشور وارد شده و موجب کاهش کیفیت هوا شده است.

وی با اشاره به اینکه از ساعت چهار بامداد امروز این توده گرد و خاک وارد آسمان استان شده و بتدریج هم بر غلظت آن افزوده شده است، اضافه کرد: با ورود این توده گرد و خاک هوا در شهرهای بانه، سقز، مریوان، سنندج، بیجار و دیواندره در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: براساس نقشه ها و مدل های هواشناسی این گرد و خاک وارد شده از کشورهای عراق و سوریه به استان طی امروز پراکنده می شود ولی همچنان از فردا تا روز سه شنبه هفته جاری هم شرایط تشکیل این پدیده و انتقال بخشی از آن به آسمان استان وجود دارد.

اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در شهرستان های سقز، بانه، مریوان قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است ولی در دیگر شهرهای استان بر اساس دید افقی کارشناسان این اداره کل وضعیت را رصد و به مرکز اعلام می کنند تا آنها در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۱ خطرناک تلقی می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | گوشه‌ای از بهشت مخفی شده در ایران؛ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش