مناطق آبی کرونایی خراسان شمالی به 2 شهرستان افزایش یافت


مناطق آبی کرونایی خراسان شمالی به 2 شهرستان افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که اعلام شد، تعداد مناطق آبی کرونایی خراسان شمالی به 2 شهرستان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیش از این تنها شهرستان گرمه در وضعیت آبی کرونایی قرار داشت که با ادامه روند کاهشی مبتلایان به بیماری کووید۱۹، شهرستان مانه و سملقان نیز از وضعیت زرد کرونایی خارج و در رنگبندی آبی قرار گرفت.

شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، جاجرم و رازوجرگلان نیز در همان وضعیت رنگبندی زرد کرونایی باقی ماندند.

وضعیت قرمز یاخیلی پرخطربه شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونادربیمارستان بستری شوند، نارنجی به معنای وضعیت پر خطر است آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را توصیف می کند.

رنگ زرد هم از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط است به عبارت دیگر مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند.

بستری ۵۴ بیمار کووید۱۹ در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در شبانه روز گذشته با بستری ۱۲ بیمار دیگر، هم اینک ۵۴ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند.

دکتر سید جواد پورنقی با درخواست از شهروندان بر رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی، اظهار داشت: همچنان به شهروندان توصیه می‌کنیم که پروتکل‌های بهداشتی و بویژه واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی یادآور شد: هم اینک افزون بر ۹۸ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۶۰ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزارو ۲۱۵ نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !