انتشار 784 هزار مقاله علیه مسلمانان در 20 سال گذشته در رسانه های غربی


 انتشار 784  هزار مقاله علیه مسلمانان در 20 سال گذشته در رسانه های غربی

دیدبان مبارزه با افراط گرایی و تروریسم الازهر در گزارشی نوشت: رسانه های غربی در طول 20 سال گذشته 784 هزار مقاله علیه مسلمانان و اسلام منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوفد، دیدبان مبارزه با افراط گرایی و تروریسم الازهر در گزارشی نوشت: مطالعه «اریک بلیچ» و «موریتز ون دیروین» نشان می دهد که بیش از 784 هزار مقاله مطبوعاتی منتشرشده در طول 20 سال، مسلمانان را هدف قرار داده است.

برهمین اساس، 256 هزار مقاله منتشر شده در ایالت متحده آمریکا، 528 هزار مقاله در انگلیس، کانادا و استرالیا بین سالهای 1996 و 2016 میلادی مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. تصویر مسلمانان به صورت سیستماتیک در مقایسه با سایر اقوام در این مقالات مخدوش شده است که این مسئله به احساسات خصمانه علیه آنها را افزایش داده است و بر شرایط زندگی شان در کشورهای غربی تأثیر منفی گذاشته است.

این مطالعه بین پوشش منفی و آسیب هایی که مسلمانان وارد آمده است، و سیاست هایی خسارت بار به آنها ارتباط برقرار کرده است.

این پژوهشگران براین باورند که اعتراف به پوشش رسانه ای منفی سیستماتیک علیه مسلمانان و اسلام و سپس بررسی آن، مسئله ضروری برای مبارزه با اسلام هراسی است.

دیدبان مبارزه با افراط گرایی الازهر، پیش از این تاثیر پوشش رسانه ای منفی در رسانه های غربی را در گزارشی با عنوان «رفتار رسانه ای با حوادث تروریستی و صنعت اسلام هراسی » برای تقویت چهره غلط مسلمانان در اذهان و نقش آن در افزایش خصومت علیه آنها بررسی کرد.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...