خروج مددجویان از چرخه حمایتی اولویت برنامه‌های کمیته امداد امام(ره) است


خروج مددجویان از چرخه حمایتی اولویت برنامه‌های کمیته امداد امام(ره) است

سنندج-ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یکی از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار این نهاد در کشور توانمندسازی مددجویان و خروج آنان از چرخه حمایتی است.

سید مرتضی بختیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)ماموریت توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای نیازمندان با رعایت حرمت‌گذاری را برعهده این نهاد گذاشتند که این مهم در صدر برنامه‌های ما قرار دارد.

وی ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه‌های آن را از مهمترین برنامه‌ها در این راستا اعلام کرد و گفت: سال گذشته با حمایت‌های این نهاد بیش از ۵۵هزار نفر از مددجویان زیر پوشش صاحب شغل شده و از چرخه حمایتی خارج شدند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یادآور شد: افرادی که توانمند شده و اشتغال پیدا می کنند بلافاصله از تحت پوششی این نهاد خارج نمی شوند بلکه قبل از آن برنامه‌ها، درآمد و بسیاری از جوانب دیگر کار در نظر گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر این افراد به مرحله‌ای رسیدندکه روی پای خود بایستند مستمری آنها قطع خواهد شد اما حمایت های این نهاد همچنان برای آنان در زمینه‌های مختلف مثل بازایابی و کمک برای تهیه مواد اولیه شغل مورد نظر ادامه دارد.

بختیاری با بیان اینکه سرانه پرداخت تسهیلات به ازای هر نفر تا سقف۱۰۰میلیون تومان است، اظهار داشت: همچنین در راستای توسعه اشتغال، کارآفرینانی که برای ۲۰ مددجو اشتغال زایی کنند، تسهیلات اشتغال‌زایی جداگانه دریافت خواهند کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403