سیستم فیلتراسیون کارخانه فولاد کبکان شهرستان طرقبه- شاندیز بهره‌برداری شد


سیستم فیلتراسیون کارخانه فولاد کبکان شهرستان طرقبه- شاندیز بهره‌برداری شد

مشهد-ایرنا-سیستم فیلتراسیون کارخانه فولاد کبکان شهرستان طرقبه - شاندیز با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز دوشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد تولیدی در زمینه تولید شمش آهن از طریق ذوب ضایعات آهن و آهن اسفنجی فعالیت دارد.

مهدی اله‌پور افزود: در حال حاضر این کارخانه دارای ۲ ست کوره ذوب ( ۴ کوره ) با ظرفیت مجموع تقریبی ۲۰ تن است که هم اکنون فعال و در حال عملیات ذوب هستند.

وی ادامه داد: برای مهار آلاینده‌های این کوره‌ها ۶ سیستم غبارگیر کیسه‌ای(بگ فیلتر) با مجموع هزار و ۱۴۰ کیسه فیلتر در نظر گرفته شده است علاوه بر این یک سیستم غبارگیر سقفی با حدود ۶۰۰ کیسه نیز در این واحد بهره‌برداری شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این کارخانه برای کوره قوس با ظرفیت ۳۵ تن که هنوز به بهره برداری نرسیده سیستم غبارگیر کیسه ای (بگ فیلتر) با ۱۰ سلول و مجموع هزار و ۱۲۵ کیسه فیلتر ایجاد کرده که اعتبار تقریبی اجرای این طرح حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

اله پور افزود: با توجه به این که کوره قوس مجموعه هنوز راه اندازی نشده است غبارگیر سقفی اجرا شده برای کوره مزبور فعلا برای مهار غبار سقفی کوره‌های ذوب القایی استفاده می‌شود.

خراسان رضوی دارای ۶ هزار واحد صنعتی است که سهم مهمی در حوزه صنعت و تولید کشور ایفا می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها