کراس اوور ملی ایران خودرو با نام ریرا معرفی می‌شود


کراس اوور ملی ایران خودرو با نام ریرا معرفی می‌شود

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت کراس اوور ملی این شرکت به زودی با نام ریرا معرفی خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات شاسی بلند ملی ایران خودرو آشنا خواهیم شد. مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد کراس اوور ملی این خودروساز به زودی با نام ریرا معرفی خواهد شد.... نوشته کراس اوور ملی ایران...

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت کراس اوور ملی این شرکت به زودی با نام ریرا معرفی خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات شاسی بلند ملی ایران خودرو آشنا خواهیم شد.

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد کراس اوور ملی این خودروساز به زودی با نام ریرا معرفی خواهد شد. وی افزود ریرا در واقع همان پروژه K125 بوده که به زودی از آن طی یک مراسم رسمی با حضور وزیر صمت پرده‌برداری خواهیم کرد. گفتنی است ریرا یک اسم مازندرانی بوده که به معنی باران و نام یکی از اشعار نیما یوشیج است.

آشنایی با کراس اوور ملی ایران خودرو ریرا

طراحی و ابعاد

کراس اوور ملی ایران خودرو با نام ریرا معرفی می‌شودکراس اوور ملی ایران خودرو با نام ریرا معرفی می‌شود

تصویر غیررسمی

ایران خودرو ریرا طبق پلتفرم IKP1 توسعه پیدا کرده و این پلتفرم در واقع نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه PSA محسوب می‌شود. همچنین ایران خودرو از این پلتفرم برای توسعه ایران خودرو تارا نیز استفاده کرده و اکنون قصد دارد اولین کراس اوور خود را نیز طبق همین پلتفرم توسعه دهد. ایران خودرو ریرا از لحاظ ابعاد در ردیف کراس اوورهای B کلاس بازارهای جهانی جای دارد و در کنار خودروهایی چون نیسان جوک، سیتروئن C3-XR و پژو ۲۰۰۸ قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

کراس اوور ملی ایران خودرو با نام ریرا معرفی می‌شودکراس اوور ملی ایران خودرو با نام ریرا معرفی می‌شود

تصویر غیررسمی

طبق شنیده‌ها ایران خودرو قصد دارد ریرا را با دو موتور به بازار عرضه کند. موتور نسخه پایه این خودرو از نوع TU5 پلاس است که این موتور 1.6 لیتری می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دراد. همچنین ممکن است ایران خودرو این کراس اوور ملی را با نسخه دنده دستی نیز به بازار عرضه کند.

ایران خودرو برای مدل فول آپشن ریرا یک موتور TC7 پلاس را در نظر خواهد گرفت که این پیشرانه 1645 سی‌سی با فناوری توربوشارژ می‌تواند قدرتی برابر با 168 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این موتور نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ایران خودرو تولید نسخه برقی ریرا را نیز در دستور کار خود قرار داده است و حتی در سال‌های آینده به موتور 3 سیلندر این خودروساز نیز مجهز خواهد شد.

امکانات

با توجه به اینکه ایران خودرو مدتی قبل از از مدل مفهومی ریرا در نسخه فول آپشن پرده برداشت، از امکانات این خودرو می‌توان به فناوری LED چراغ‌ها، سنسور فشار باد و دمای تایرها، رادار خطی، رادار نقطه کور، نمایشگر لمسی، استارت دکمه‌ای، جلو آمپر دیجیتال، شارژر بی‌سیم موبایل، دسته دنده برقی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، 6 ایربگ ده نقطه‌ای، سنسور باران، سنسور نور و سقف پانورامای برقی اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...