طرز تهیه خرما بیسکویتی


طرز تهیه خرما بیسکویتی

خرما بیسکویتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مقوی ایرانی است که با ترکیباب متنوعی درست می شود

طرز تهیه خرما بیسکویتی
مواد لازم خرما بیسکویتی
خرما ۴۰۰ گرم
کره ۳۰ گرم
پودر نارگیل (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری
کنجد (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین یا پودر هل نوک قاشق چایخوری
بیسکویت پتی بور به تعداد کافی

طرز تهیه خرما بیسکویتی

مرحله اول

برای تهیه خرما بیسکویتی مجلسی در ابتدای کار هسته خرما را جدا می کنیم، سپس به همراه کره درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و تفت می دهیم تا خرما کاملا نرم و یکدست شود.

مرحله دوم

زمانی که خرما کاملا له و پوره شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس پودر دارچین و در صورت تمایل پودر نارگیل و کنجد را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد به طور کامل ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس با مقدار کمی روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه مخلوط خرما را روی کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس مجددا روی آنرا با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا پوره خرما را با وردنه به صورت مستطیل پهن کرده، سپس کیسه فریزر را از روی آن بر می داریم. در ادامه ابتدای ردیف پوره خرما بیسکویت پتی بور می چینیم و با کمک کیسه فریزر زیرین پوره خرما را روی بیسکویت ها بر می گردانیم.

مرحله پنجم

در ادامه مجددا روی پوره خرما تا خورده بیسکویت می چینیم و تا می زنیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا پوره خرما کاملا جمع شود. حالا خرما بیسکویتی را با کیسه فریزر به خوبی پوشانده و درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱ ساعت خرما بیسکویتی را از فریزر خارج می کنیم، سپس به فرم و اندازه های دلخواه برش می زنیم. در ادامه برش های خرما بیسکویتی را درون کنجد قرار می دهیم تا کنجد روی آنها را پوشش بدهد.

مرحله هفتم

در ادامه خرما بیسکویتی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس روی آن ها را با غنچه گل محمدی و پودر پسته تزیین می کنیم. در نهایت این شیرینی های خوشمزه را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :barane78

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !