روشنایی جاده های خراسان شمالی تقویت می شود 


روشنایی جاده های خراسان شمالی تقویت می شود 

بجنورد-ایرنا- رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: پروژه های نوسازی و تقویت سیستم روشنایی در محورهای مختلف استان اجرا می‌شود که برخی از آنان در مرحله تکمیل و بهره‌برداری برای سفرهای تابستانی است.

حامد معروف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایجاد تجهیزات روشنایی در جاده ها با اولویت محورهای شریانی و اصلی انجام می شود اظهار داشت: اکنون نوسازی روشنایی و تقویت روشنایی در برخی از محورهای استان در دست انجام است که تلاش داریم تا به اجرای آن سرعت داده شود.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: اجرای نوسازی روشنایی جاده در گردنه امین الله در محور بجنورد-جنگل گلستان به طول پنج کیلومتر در دست پیگیری است که به زودی تکمیل می شود.

معروف افزود: در محور گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه، پروژه نوسازی و تکمیل روشنایی جاده در طول ۲۰ کیلومتری در چهار فاز اجرا می شود که اکنون مرحله نخست آن در دست تکمیل است که در این زمینه ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت روشنایی تونل باباامان در مسیر بجنورد-شیروان هم در دست اجرا است که این پروژه هم با یک میلیارد ریال اعتبار انجام می شود و برای سفرهای تابستان به بهره برداری می رسد.

معروف گفت: تامین روشنایی در محورهای اصلی استان به صورت نقطه ای در چهار تقاطع از جمله تقاطع روستای درکش در مانه و سملقان و روستای دوین در شیروان و تقاطع سنگ سوراخ اجرا می شود.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: اکنون ۸۵ کیلومتر از جاده های استان در محورهای اصلی سیستم روشنایی دارد.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است.

این استان ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های مه گیر و سخت گذر این استان محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)