وزش باد شرقی وضعیت آلودگی هوای قم را تشدید می‌کند 


وزش باد شرقی وضعیت آلودگی هوای قم را تشدید می‌کند 

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: درحال حاضر وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار از سمت غرب و کشورهای همسایه است، اما با توجه به کانون‌های داخلی گرد و غبار، با وزش باد شرقی وضعیت بدتری در آلودگی هوای شهر قم می‌داشتیم. 

محسن اروجی روز سه شنبه درحاشیه جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای قم در گفتگو با ایرنا گفت: کانون های فعال گرد و غبار در استان قم به ویژه در دشت مسیله، با وزش کمترین باد، ریزگردهای خود را به سمت شهر قم و حتی پایتخت و شهرهای اطراف روانه می کنند.
وی با اشاره به وزش باد شدید و بسیار شدید در بعدازظهر امروز و بعدازظهر پنجشنبه، از آلودگی هوا در این ساعات خبر داد و گفت: از صبح امروز هوا برای گروه های حساس آلوده شده و کاهش کیفیت هوا در بعدازظهر محتمل خواهد بود، از این رو شهروندان باید توصیه های ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان قم در ادامه افزود: در شرایط آلودگی هوا همه افراد به ویژه مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش داده و از این فعالیت ها خودداری کنند.
وی همچنین با اشاره به ایجاد گرد و غبار شدید در اتوبان های قم ـ تهران و قم ـ گرمسار، بر ضرورت احتیاط هرچه بیشتر رانندگان و مراقبت پلیس راه تأکید کرد و گفت: در شرایط باد شدید باید احتیاط لازم در رابطه با سازه های نامقاوم و کارگران ساختمانی انجام شود.
اروجی در پایان با بیان اینکه نباید از کانون های فعال گرد و غبار داخلی در غرب و شرق استان قم غفلت کنیم، اظهار داشت: تأمین حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان یک مسأله ملی است که باید با جدیت پیگیری شود تا از آسیب های جدی گرد و غبار در مرکز کشور کاسته شود./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز