بوستان‌های شهر بیرجند بازپیرایی می‌شود


بوستان‌های شهر بیرجند بازپیرایی می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: در حال حاضر توسعه پارک‌ها و بوستان‌ها در دستور کار نیست و رویکرد شهرداری در سال جاری بازپیرایی فضاهای موجود در سطح شهر است.

محمد محمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بازپیرایی بوستان آزادی حدود هفت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و فراخوان برای جذب مشاور نیز انجام شده است.

وی اظهار داشت: بازپیرایی سایر بوستان‌ها نیز ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که در مناطق مختلف شهر در حال نقشه‌برداری است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اعلام اینکه بازپیرایی بوستان‌های توحید، دکتر معتمدنژاد و وحدت در دستور کار قرار گرفته است گفت: کف‌سازی، نورپردازی و فضای سبز از جمله اموری است در بازپیرایی به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بوستان خطی مهرشهر بیرجند در اواخر سال گذشته ادامه داد: این پروژه به مساحت ۲.۵ هکتار بوده که ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تاکنون صرف آن شده است.

محمدزاده بیان کرد: بوستان طبیعت بند دره هم با ۴.۵ هکتار مساحت و پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه‌کرد سال گذشته به بهره‌برداری رسید و مورد استفاده مردم قرار گرفته است.

وی سرانه فضای سبز شهر بیرجند را ۱۳ متر مربع اعلام کرد و گفت: استاندارد فضای سبز شهری ۱۲ تا ۱۵ متر مربع است که از این حیث وضعیت شهر بیرجند خوب است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان