همایش محیط‌بانان هفت استان غرب کشور در همدان برگزار شد


همایش محیط‌بانان هفت استان غرب کشور در همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- نخستین همایش بررسی وظایف ضابطی محیط بانان هفت استان غرب کشور با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان روز پنج‌شنبه در این همایش گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان به عنوان ضابط قضایی باید در تمام زمینه های کاری مرتبط با حفاظت و پایش محیط زیست اطلاعات کافی داشته باشند.

«سیده مریم محمدی» با بیان اینکه یک محیط بان باید از اطلاعات کافی قضایی برخوردار باشد تاکید کرد: برخی مواقع شاهدیم که نبود و خلاء آموزش در زمینه ضابطان محیط بانان را دچار چالش می‌کند.

وی تاکید کرد: البته در بسیاری از موارد قوانین و مقررات به نحوی است که ضمانت و حمایت های قانونی لازم از محیط‌بانان در زمان انجام ماموریت های محوله و برخورد با متخلف صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نسبت به تدوین قوانین حمایتی از محیط‌بانان کشور اقدام کنند تا این قشر از جامعه با شجاعت و جسارت بیشتری اقدام به حفاظت و حراست از محیط زیست و حیات وحش کشورمان کنند.

همایش محیط‌بانان هفت استان غرب کشور در همدان برگزار شد

محمدی گفت: سطح حفاظت هوشمند از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست باید افزایش یابد همچنین تجهیزات یگان حفاظتی نیز باید به روز شود.

به گفته وی، کمبود محیط بان و کمبود تجهیزات حفاظتی از جمله چالش های قانونی است که عرصه را برای محیط بانان تنگ کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: مناطق تحت مدیریت این اداره کل توسط محدود محیط بانان موجود حراست و حفاظت می شود که نیازمند افزایش شمار محیط بانان نیز هستیم.

در این نشست موضوعاتی شامل وظایف و حدود اختیارات ضابطان، فرآیندهای دادرسی در حیطه وظایف ضابطان، حقوق متهمان، بزه دیده و شاهد در این فرآیند، مجازات‌های مقرر شده برای متخلفان، حقوق جامعه و عامه مردم، مجازات‌های عمومی و خصوصی، انواع جرائم و تخلفات و مجازات‌های ضابطین طرح و بررسی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت پایین تلویزیون 4K هواوی خبرساز شد/ عکس