دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار فعالیت‌های دانش‌بنیان است


دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار فعالیت‌های دانش‌بنیان است

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری رویداد ملی عصر امید در این دانشگاه بزرگترین رخداد در عرصه نوآوری به شمار می‌رود، همچنانکه دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناوریهای نوین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد مهدی طهرانچی روز پنجشنبه در هشتمین اجلاس مسوولان کانون‌های بسیج اساتید مراکز استان و واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی که با محوریت جهاد تبیین به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، افزود: ۷۴.۵ درصد از ایده‌های مطرح شده در رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی کشور به محصول تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: در رویداد عصر امید ۴۱۱ هسته فناور از اصفهان، ۲۸۳ هسته فناور از علوم و تحقیقات، ۳۶۰ هسته فناور از تهران، ۲۳۲ هسته فناور از خراسان رضوی و ۲۰۵ هسته فناور از پارک علم و فناوری شرکت داشتند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 62 درصد از شرکت‌کنندگان در این رویداد استارت آپ‌ها بودند، گفت: ۲۱.۴ درصد از شرکت کنندگان دانش‌بنیان و ۷۰.۷ درصد غیر دانش‌بنیان بودند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰.۵ درصد از محصولات استارت آپ‌ها در این رویداد منجر به تولید محصول شدند، اضافه کرد: ۲۳.۶ درصد از ایده‌ها و نیز ۲۵.۶ درصد از محصولات استارت آپ‌ها به تجاری‌سازی و تولید انبوه رسید.

طهرانچی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، اثر بخشی رویداد ملی عصر امید بر کسب و کارهای حاضر در این رویداد ۹۷.۷ درصد ثبت و گزارش شده است.

وی در خصوص اهمیت برگزاری رویداد ملی عصر امید، گفت: استقبال و اجرایی‌سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار امسال با نام "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" به عنوان یک ضرورت و همچنین واکنش سریع و دقیق دانشگاه به تسریع حرکت عمومی کشور به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان از اهمیت برگزاری این رویداد است.

این مسوول افزود: تقویت باور عمومی و ارتقای اعتماد به نفس ملی با تبیین نقش و قدرت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد اجتماعی، ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی، اثبات امکان تمرکز کانونی دانش از طریق پشتیبانی مستمر و بسیج امکانات دانشگاه در مقیاس کشوری، اعلام رسمی باز تعریف ماموریت‌های اساسی دانشگاه در عرصه‌های پژوهشی، آموزشی و اجتماعی از دیگر موارد اهمیت برگزاری این رویداد است.

وی در خصوص پیامدهای این رویداد بیان کرد: بازشناسی توانمندی‌های درونی و بیرونی و بروز قدرت دانشگاه بعد از حدود ۲ سال درگیری کامل با ویروس کرونا، حضور فعال تمامی استان‌ها و تبیین نقش شبکه ای و جامع دانشگاه آزاد اسلامی در کشور با هدف خودباوری و امیدآفرینی، تولید پویایی و نشاط علمی در دانشگاهیان و سرمایه‌گذاری امید به ویژه در دانش‌آموزان مدارس سما از دیگر دستاوردهای رویداد ملی عصر امید است.

دکتر طهرانچی ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای و دیجیتال، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته- فناورانه، سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، مواد و محصولات پیشرفته مبتنی بر فناوری شیمیایی، خدمات تجاری‌سازی، کشاورزی، دامپروری، فناوری زیستی، فناوری‌های حوزه آب و هوا و محیط زیست، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی و تبدیلی، صنایع فرهنگی، فناوری‌های نوین در حوزه انرژی از جمله موضوعات فعالیت واحدهای فناور در این رویداد بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جنبه‌های اثربخش رویداد ملی عصر امید بیان کرد: تشکیل کنسرسیوم‌های مختلف که به هم‌افزایی شرکت‌ها و واحدهای فناور منجر می‌شود، حرکت به سمت رشد و شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان در راستای شعار امسال، ارتقای جایگاه و سرمایه اجتماعی و برندینگ دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشجویان و مسوولان، شکل گیری شبکه اجتماعی وسیع دانشگاه آزاد اسلامی از سرمایه گذاران، شرکت‌ها، استارت آپ‌ها، نهادهای دولتی و دیگر ذینغعان محیط کسب و کار دیگر جنبه‌های اثربخش رویداد ملی عصر امید به شمار می‌رود.

وی در این اجلاس خطاب به اساتید گفت: اصلاح در جامعه رسالت پیامبران بود که انبیا هم در فرهنگ عمومی و هم در رفتار اجتماعی موثر بودند و با توجه به اینکه می‌گویند معلمی شغل انبیا است، اساتید هم باید اینگونه باشند و در کلاس‌های درس در جهاد علمی باید به گونه‌ای عمل کنند تا در فرهنگ و رفتار اجتماعی موثر باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال عاشقانه خانم خواننده ممنوعه به عیسی آل کثیر ! / ابراز علاقه از جنس عشق !