خرید یکدستگاه شناور به ارزش یکصد میلیون تومان برای موتور پمپ عشایران جازموریان قلعه گنج


کرمان- ایرنا- رئیس اداره امور عشایری قلعه گنج گفت: در پی از کارافتادن شناور موتور پمپ عشایری در روستای چاه بهمن چاه دادخدا قلعه گنج و خاموش شدن این موتور پمپ و وجود مشکل تامین آب دامداران یکدستگاه شناور توسط اداره کل امور عشایری جنوب کرمان خریداری و بر روی موتور پمپ عشایران جازموریان نصب شد.

به گزارش ایرنا، احمد صباحی ادامه داد: موتور پمپ عشایران جازموریان قلعه گنج در روستای چاه بهمن در بخش چاه دادخدا و در حاشیه ی جازموریان واقع شده است و آب مصرفی دامداران جازموریان را از طریق یک خط لوله به طول ۲۴ کیلومتر از به جازموریان و به آبخشورهای دام در مراتع جازموریان منتقل می کند.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به صدهزار دام سنگین و سبک، گاو، گوساله و گوسفند در جازموریان قلعه گنج متعلق به عشایران وجود دارد که آب موردنیاز این دام ها از طریق موتور پمپ عشایری و ذخیره شدن در ده باب ابشخور احداثی در جازموریان تامین می شود.

صباحی همچنین افزود: طی یکسال گذشته پنج هزارمتر لوله و چهار دستگاه کف کش و چهار دستگاه تانکر دو هزار لیتری ذخیره آب توسط این اداره خریداری به عشایران هشت روستای عشایری از توابع دهستان مارز چاه دادخدا تحویل داده شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین دو چاهک با پنل انرژی خورشیدی برای تامین آب در روستاهای عشایری چاه دادک و صولان قلعه گنج فعال می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...