حوزه کشاورزی نیازمند اجرای برنامه های جامع توانمندسازی است


حوزه کشاورزی نیازمند اجرای برنامه های جامع توانمندسازی است

بندرعباس- ایرنا- امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در رشد و توسعه اقتصادی، گفت: کشاورزی ما در حال حاضر در کشور تضعیف شده و نیازمند به اجرای برنامه های جامع توانمندی سازی در بخش غذایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محسن سالاری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سیریک با گرامیداشت ۲۷ خرداد سالروز تاسیس جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی، اظهار داشت: ما باید امروز در کشورمان همانطور که اقتدار نظامی داریم، اقتدار غذایی نیز داشته باشیم تا تحریم ها و نقشه های شوم دشمنان بی اثر باشد.

وی با تاکید بر توانمندسازی هر چه بیشتر حوزه کشاورزی و رفع مشکلات این بخش، افزود: یکی از نقاط ضعف کشاورزی تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویلا باغ، مسکونی و تجاری بوده که آسیب جدی به بنیان کشاورزی وارد آورده است.

امام جمعه سیریک تصریح کرد: مدیران کشاورزی باید نسبت به تغییر کاربری زمین های کشاورزی حساس باشند ، تا در این حوزه و اقتدار غذایی کاملا خودکفا باشیم و نیازی به بیگانگان نداشته باشیم .

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اهمیت ارزش غذایی و محصولات استراتژیکی کشاورزی در جامعه، گفت: مسئولان و مدیران ما امروز باید با داشتن برنامه آماری دقیق و قوی‌ و با تکیه بر فعالیت های دانش بنیان بتوانند کشور را در بخش غذایی توانمند ، مقتدر و بی نیاز از واردات کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس