مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالروز شهادت دکتر چمران در دهلاویه سوسنگرد برگزار شد


مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالروز شهادت دکتر چمران در دهلاویه سوسنگرد برگزار شد

اهواز - ایرنا - مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالروز شهادت سردار و مجاهد سرافراز اسلام دکتر مصطفی چمران جمعه در دهلاویه شهادتگاه این شهید برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این مراسم که قشرهای مختلف مردم وجمعی ازهمرزمان ومسئولان استانی و محلی شهرستان دشت آزادگان حضور داشتند نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ضمن تجلیل از مقام ارجمند این شهید گفت:شهید چمران یک معلم واقعی اخلاق وعاشق واقعی خدمت به اسلام و امت اسلامی بود و عاقبت اجر و پاداش سال‌ها مجاهدت که شهادت در راه خدا بود را گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نبی موسوی فرد افزود: شهید چمران علاوه بر حضور در عرصه میدان جهاد و نبرد با استکبار جهانی و صهیونیسم ، در میدان علم و دانش پیشتاز بود.

وی با اشاره به مجاهدت های طولانی مدت آن شهید گرانقدر در مبارزه با رژیم صهیونیستی و کمک و یاری به مظلومان لبنان اظهار داشت:خط مشی حزب الله لبنان و مقاومت ، برگرفته ازمبانی و اصول فکری شهید چمران است.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به اینکه همه ما به خصوص جوانان و نسل های پس از انقلاب اسلامی به راه ، رسم و افکار بلند شهید چمران نیاز داریم افزود:سراسر زندگی پربار شهید چمران مبارزه با استکبار جهانی ، صهیونیست ها و متجاوزان بعثی عراق بود و خداوند به واسطه اخلاص کم نظیرش ، نام شهید چمران را در جهان پرآوازه کرد.

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی ارشد و فرمانده قرارگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب کشور در این آیین گفت: شهید بزرگوار دکتر مصطفی چمران چه در میدان جهاد و چه در عرصه علمی یک الگو برای همگان به خصوص نسل جوان است.

وی با تجلیل از مقام شامخ این سردار بزرگ اسلام اظهار داشت: شهید چمران در آغاز تهاجم رژیم بعثی عراق ، ستاد جنگ های نامنظم را راه‌اندازی کرد و همچون سدی محکم مقابل متجاوزان بعثی عراق ایستاد وآنان را در رسیدن به بسیاری از اهداف خباثت آمیز ناکام گذاشت.

شهید چمران پس از عمری مجاهدت و تلاش در راه خدا ، در 31 خرداد 1360 در منطقه دهلایه در 10کیلومتری غرب سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره متجاوزان بعثی عراق شربت شهادت نوشید و به آرزوی دیرینه‌اش رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان