نیروهای امدادی و مسوولان در مناطق زلزله زده چارک هرمزگان حضور دارند


نیروهای امدادی و مسوولان در مناطق زلزله زده چارک هرمزگان حضور دارند

بندرعباس - ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: به منظور ایجاد جو آرامش و رفع هرگونه نگرانی ، نیروهای امدادی و مسوولان محلی در کنار مردم زلزله زده چارک بندرلنگه حضور دارند.

مهرداد حسن زاده عصر جمعه در گفت و گوبا ایرنا، افزود: تاکنون نشست های فوق العاده ستاد بحران در این مناطق تشکیل شده ، فرماندار بندرلنگه و بخشدار چارک و سایر مسوولان به طور مرتب به مردم سرکشی می کنند، بوستانها، همچنین سالن های ورزشی و مدارس برای اسکان و نصب چادر در محوطه باز دراختیار مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مردم چارک به دلیل شرایط گرما و رطوبت با وجود اینکه چادر اختیار آنان قرار گرفته ولی استقبال نکردند اما اهالی جزیره کیش از چادر استقبال کرده و در نهایت آماده هرگونه کمک به مردم هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: با وجود اینکه در هفته جاری شاهد ۳۸ مورد زلزله شامل ۲۸مورد ۳ تا ۴ ریشتر،یک مورد ۵.۲دهم ریشتر و مابقی بین ۴تا ۵ ریشتر بودیم به جز ترک خوردگی خانه ها ، موارد فوتی نداشتیم.

حسن زاده یاد آور شد: البته زلزله ترس و نگرانی دارد ولی توصیه ما به حفظ خونسردی و به هنگام وقوع زلزله با آرامش محیط را ترک کنند چرا که برخی افراد به هنگام خروج از منزل دچار حادثه می شوند.

زلزله به بزرگی ۴.۱درامواج درونی زمین( ریشتر) ساعت ۱۷ و۳۸ دقیقه عصر جمعه بخش چارک از توابع شهرستان بندرلنگه هرمزگان را لرزاند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشور این زلزله درموقعیت رومرکز زلزله:۲۶.۶۵ شمالی و ۵۴.۳۹ شرقی و در عمق۸ کیلومتری در بخش چارک در ۳۷۰کیلومتری غرب هرمزگان رخ داده است.

موقعیت دقیق این زلزله در۱۵ کیلومتری بندر چارک، هرمزگان،۴۳ کیلومتری جناح، هرمزگان۴۳ کیلومتری جزیره کیش ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل