نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی پاراگلایدر مریوان معرفی شدند


نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی پاراگلایدر مریوان معرفی شدند

سنندج- ایرنا- نخستین دوره از مسابقات بین‌المللی پاراگلایدر فرود دقت (CAT2 FAI)، جمعه شب با معرفی نفرات برتر در مریوان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی پاراگلایدر فرود دقت (CAT۲ FAI) با حضور استاندار کردستان و جمعی از علاقمندان این رشته ورزشی در کنار دریاچه زریبار مریوان برگزار شد.

در این رقابت‌ها ۸۲ ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان از کشورهای ایران، ترکیه، عراق، افغانستان و فلسطین حضور داشتند.

در نهایت در بخش بانوان، آزین صفاری از کرمان مقام اول را بدست آورد، متین افضل‌نیا از مشهد دوم شد و مریم سربازی از تهران در جایگاه سوم قرار گرفت.

در بخش مردان هم محمد ریحانی از خراسان شمالی بر سکوی اول ایستاد و طاها بتیار و امید رضی هر ۲ از استان مازندران به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

نخستین دوره از مسابقات بین‌المللی پاراگلایدر فرود دقت (CAT۲ FAI) به همت کمیته ورزش‌های هوایی استان در جوار دریاچه زریبار مریوان از ۲۵ تا ۲۷ خرداد برگزار شد.

دریاچه زریبار در فاصله سه کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد، این تالاب به عنوان یکصد و دومین اثر طبیعی کشور در ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده و پناهگاه حیات وحش آن بیست و سومین عضو کنوانسیون رامسر است.

طول دریاچه زریبار حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود ۱.۶ کیلومتر، وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب ۲ و ۶ متر است.

حدود ۶۴ هزار ورزشکار سازمان یافته کردستانی در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ساماندهی منازل آسیب دیده حادثه حسین آباد توسط گروه های جهادی بسیج