سفر وزیر دفاع تا موافقت وزارت بهداشت با راه اندازی چهار رشته در غرب هرمزگان


سفر وزیر دفاع تا موافقت وزارت بهداشت با راه اندازی چهار رشته در غرب هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- موافقت وزارت بهداشت با راه اندازی 4 رشته ، سفر وزیر دفاع، انتصاب معاون امور اقتصادی استانداری، ثبت بندر خمیر به عنوان جهانی شهر تالابی، اجرای مانور سراسری بازرسی کالاهای اساسی و احداث سازه‌های زیستگاه مصنوعی آبزیان در آبهای خلیج فارس از جمله مهمترین اخبار و رخدادهای هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان هفته گذشته (۲۱ تا ۲۸ خردادماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار و رخدادها مرور می شود.

سیاسی

شنبه گذشته با حکم مهدی دوستی استاندار هرمزگان، عادل شهرزاد به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان منصوب و معرفی شد.

عادل شهرزاد پیش از این مسوولیت مدیرکل دفتر جذب سرمایه معاونت اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری را برعهده داشت و از دیگر سوابق مدیریتی و اجرایی او می‌توان به معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مدیر امور برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان، مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی استان اشاره کرد.

استاندار هرمزگان سه شنبه گذشته نیز با صدور حکمی «فرخنده جلالی» را به سمت سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین المللی این استانداری منصوب کرد.

اقتصادی

پیرو مصوبات سفر رییس جمهور به استان هرمزگان سازه‌های زیستگاه مصنوعی آبزیان در آبهای خلیج فارس- بندرلنگه چهارشنبه گذشته با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل شیلات و جمعی از مدیران در شهرستان بندرلنگه مستقر و احداث شد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با بیان اینکه اولین محموله های صادراتی بنزین در طول تاریخ ۱۰۰ ساله صنعت نفت از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس انجام شد، گفت:۴۰ درصد بنزین یورو پنج کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.

علیرضا جعفرپور روز شنبه گذشته در مراسم روز محیط زیست در پالایشگاه ستاره خیلج فارس اظهار داشت:در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بهترین سوخت دنیا را تولید می کنیم و کاهش سوخت و ضایعات دو هدف بزرگ در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در حال انجام است.

مانور سراسری نظارت و بازرسی بر کالای اساسی روز شنبه با رمز «علی بن موسی الرضا» (ع) همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان عملیاتی شد.

عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی روز شنبه گذشته در این مانور عملیاتی گفت: در این مانور ۱۶۰ بازرس در استان در قالب ۷۸ خودرو بر توزیع و قیمت کالاهای اساسی نظارت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ بازرس و ۲۸ خودرو در شهرستان بندرعباس تمرکز دارند.

هفته گذشته همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) ظرفیت جدید آب شیرین‌کن جزیره هرمز در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی به طور رسمی وارد مدار بهره برداری شد.

با افتتاح این آب شیرین‌کن جدید، روزانه ۸۰۰ مترمکعب به ظرفیت تولید آب در جزیره هرمز افزوده شد که کمبود آب این منطقه مرتفع و وضعیت آب به پایداری می رسد.

هشت سند مالکیتی به نیت میلاد با سعادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از مجموع ۱۰۰ سند آماده تحویل روز شنبه گذشته با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی به مردم جزیره هرمز تحویل داده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجموع تناژ یک میلیون و ۱۶۵ هزارتن وارد بندر شهید رجایی شده که از این تعداد ۱۶ فروند آن تاکنون پهلودهی شده است.

علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران روز دوشنبه گذشته در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران اظهارداشت: از ابتدای فروردین امسال تا کنون در مجموع ۱۶ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجموع تناژ ۹۴۰ هزار و ۳۴۲ تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که از نظر تعداد ورود کشتی در همسنجی با مدت مشابه ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دبیرکارگروه آرد و نان استان هرمزگان از مجهز شدن ۸۰ درصد نانوایی های استان به دستگاه های کارتخوان هوشمند فروش نان خبر داد.

مسعود رمضانپور چهارشنبه گذشته اعلام کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۷۱ واحد نانوایی در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که دستگاه کارتخوان هوشمند فروش نان در ۹۳۰ واحد از این شمار نصب شده است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش تولیدات معدنی، گفت: در چند روز آینده معدن آهن هماتیت با ظرفیت تولید ۳۰۰هزار تن در مسیر توجه به حوزه‌ اشتغالزا و پر تولید معادن در حاجی آباد به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهدی دوستی روز جمعه گذشته در نشست شورای اداری حاجی آباد ، اظهار داشت: بزودی با کلنگ زنی مرحله دوم معدن سنگ آهن هماتیت با ظرفیت تولید یک میلیون تن حاجی آباد به قطب هماتیت کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: مرحله ششم طرح سایه رضوان با عملیات ساخت ۱۱۴ واحد مسکن روستایی ویژه خانواده های ایتام تحت حمایت کمیته امداد در استان آغاز شد.

جلیل تراهی روز سه شنبه گذشته در مراسم کلنگ زنی ۱۱۴ واحد مسکن روستایی ایتام هرمزگان افزود: برای ساخت هر واحد مسکن ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده و برای این تعداد واحد مسکونی افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسافری برای سفرهای تابستانی از امروز پنجشنبه ۲۶ خردادماه در استان آغاز شد.

حمید گوگوچانی روز پنجشنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: از ساعت ۸ صبح امروز ۲۶ خردادماه افراد برای خریداری بلیت در تمام مسیرها می‌توانند به آژانس‌های مسافری مراجعه کنند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: عملیات اداره بندر و دریانوردی سیریک به صورت رسمی آغاز شد و هم‌اکنون از بندر چند منظوره سیریک برای کاپوتاژ شن و ماسه به جزایر خلیج فارس استفاده می‌شود.

حمیدرضا محمدحسینی روز چهارشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد بندر چند منظوره سیریک براساس سیاست گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه بنادر کوچک و ارتقاء وضعیت موجود با توجه به شرایط اقتصادی و فعالیت‌هایی که ظرفیت این بنادر است آغاز شد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: در ۲ هفته گذشته ۵۲ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی در نقاط مختلف استان صادر شد که بیشتر شامل محصولات کانی غیرفلزی و شیمیایی بودند.

خلیل قاسمی هفته گذشته در جریان بازدید از واحدهای صنعتی صادر شده در هرمزگان افزود:این میزان جواز تاسیس صادر شده شامل ۵۱ جواز تاسیس ایجادی و۱ فقره جواز توسعه‌ای است که از سرمایه گذاری ۱۱۲ درصدی برخوردار می‌باشد.

حوادث

هفته گذشته بیش از ۱۲ بار زلزله در منطقه چارک هرمزگان رخ داد که بالاترین آن ۵.۲ریشتر بوده و خسارت جانی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: به منظور ایجاد جو آرامش و رفع هرگونه نگرانی ، نیروهای امدادی و مسوولان محلی در کنار مردم زلزله زده چارک بندرلنگه حضور دارند.

مهرداد حسن زاده عصر جمعه گذشته در گفت و گوبا ایرنا، افزود: تاکنون نشست های فوق العاده ستاد بحران در این مناطق تشکیل شده ، فرماندار بندرلنگه و بخشدار چارک و سایر مسوولان به طور مرتب به مردم سرکشی می کنند، بوستانها، همچنین سالن های ورزشی و مدارس برای اسکان و نصب چادر در محوطه باز دراختیار مردم قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی سیریک از وقوع حادثه رانندگی بین نیسان وانت حامل سوخت قاچاق با یکدستگاه پژو ۴۰۵ که محافظ این خودرو بوده در حوزه جو محله "سیریک-میناب" و فوت هر۲ راننده براثر آتش سوزی خبر داد.

سرهنگ فرهاد چراغی روز جمعه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: در بررسی های اولیه ماموران از محل حادثه ، مشخص شد یک دستگاه خودروی نیسان حامل سوخت قاچاق بوده و یکدستگاه پژو ۴۰۵ محافظ آن بوده است.

وی افزود: راننده خودروی پژو با مشاهده خودروی پلیس که در حال تردد در سطح جاده بوده تغییر مسیر داده و سعی داشته راننده نیسان را از حضور پلیس مطلع نماید که به علت سرعت بالا و عدم کنترل وسیله نقلیه با خودروی نیسان سوخت بر برخورد می‌کند که بر اثر این حادثه انفجاری رخ داده و هردو خودرو سریعا دچار حریق می گردند.

آموزش عالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه اندازی چهار رشته در مناطق شرق و غرب استان با مرکزیت شهرستان های میناب و بندرلنگه خبر داد.

دکتر حسین فرشیدی روز یکشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نگاه مثبت وزارت بهداشت مبنی بر توسعه آموزش و بومی گزینی در مناطق مختلف استان هرمزگان با توجه به نیاز استان در این مقوله، موافقت اولیه با راه اندازی چهار رشته پرستاری، مامایی، بهداشت و فوریتهای پزشکی در میناب و بندرلنگه صورت گرفت.

نظامی، انتظامی، قضایی، دفاعی

ناوگروه رزمی اطلاعاتی ۸۱ نداجا، متشکل از ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بوشهر با طی هشت هزار و ۲۰۰ مایل دریایی و گذراندن ۸۷ روز ماموریت در راستای کسب سیادت دریایی، حفاظت از منابع جمهوری اسلامی ایران در آب های دوردست و تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ، یکشنبه گذشته با استقبال فرماندهان و مدیران نیروی دریایی راهبردی ارتش و خانواده کارکنان اعزامی به ماموریت، به اسکله منطقه یکم امامت نداجا در بندرعباس پهلو گرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه موقعیت ژئوپولتیک ایران به ویژه در آب های خلیج فارس از اهمیت راهبردی برای ما برخوردار است ، گفت: وزارت دفاع متناسب با نیاز نیروهای مسلح و تهدیدات منطقه ای در همه آبهای سرزمینی اش ناوگان دریایی نیروهای مسلح را به روز و مجهز خواهد کرد.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی هفته گذشته در جریان سفر به استان هرمزگان و بازدید های استانی برنامه ریزی شده، که از چهارشنبه ۲۵خرداد آغاز شد از پروژه های دریایی وزارت دفاع در بندر عباس بازدید کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان از کشف یک محموله ۱۱۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد و گفت: این محموله قرار بود روغن پایه باشد اما گازوئیل از آب درآمد.

مجتبی قهرمانی دوشنبه شب گذشته در تشریح این خبر به رسانه ها اظهار داشت: محموله کشف شده شامل هشت دستگاه کانتینر حاوی سوخت قاچاق از نوع گازوییل بود که به عنوان روغن پایه اظهار شده و قرار بود به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال شود.

فرمانده انتظامی هرمزگان هفته گذشته از دستگیری یک باند بزرگ خبر داد که با تشکیل شرکت های صوری اقدام به کلاهبرداری ارزی از مردم می کردند.

هفته گذشته در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی رییس قوه قضاییه مبنی بر توجه ویژه به تعیین تکلیف پرونده‌ها از طریق استفاده از ظرفیت‌ شوراهای حل اختلاف و تاکید رییس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص، یک پرونده با موضوع اختلاف دو طرف در خصوص ملکی به ارزش بیش از یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به شورای حل اختلاف شهرستان جاسک ارجاع شد که با تلاش اعضای این شورا، معتمدان محلی و اعضای ستاد صبر پس از ۱۲ سال، منجر به سازش شد.

فرهنگی

چهارشنبه گذشته اولین گروه از زائران سرزمین وحی از فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ در بندرعباس اعزام شدند.

هفته گذشته همزمان با ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اجتماع بزرگ امام رضایی‌ ها در آستان مقدس امامزاده سیدمظفر(ع) شهر بندرعباس با حضور کاروان زیرسایه خورشید و خادمان حرم مطهر رضوی برگزار شد.

شنبه گذشته همزمان با آخرین روز از دهه مبارک کرامت و سالروز ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، پرچم حرم مطهر رضوی بر عرشه ناوشکن سبلان به اهتزاز درآمد.

حضور در ناوشکن شهید نقدی نیروی دریایی ارتش و دیدار با کارکنان این ناوشکن از دیگر برنامه‌های این کاروان زیرسایه خورشید در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش بود.

شانزدهمین جشنواره مردمی فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم جمعه گذشته در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی شهرستان میناب به کار خود پایان داد.

آموزش و پرورش

تعداد ۴ هزار و ۹۳۴ دانش آموز برای ورود به مدارس سمپاد( استعدادهای درخشان) هفتم و دهم هفته گذشته در روزهای ۲۶ و ۲۷ خردادماه جاری با یکدیگر رقابت کردند.

بهداشت و درمان

هفته گذشته یک جوان ۳۵ ساله در قشم به دلیل ابتلا به تب کریمه کنگو جان خود را از دست داد و بانوی ۵۰ ساله نیز به دلیل ابتلا به همین بیماری با شرایط جسمانی بسیار حاد در بیمارستان بستری شد.

در طی یک هفته گذشته شمار موارد بستری مثبت کرونا در هرمزگان به دو مورد افزایش یافت.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان سه شنبه گذشته در نشستی با جمعی از مدیران صنایع و دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر تلاش همه جانبه در جهت رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان هرمزگان گفت: ۳۰ دستگاه دیالیز تصویب شده در کمترین زمان ممکن با کمک دولت تامین و به شبکه بهداشت و درمان استان تحویل داده شود.

هفته گذشته یک کودک ۱۰ ساله در شهرستان میناب به دلیل عقرب گزیدگی جان خود را از دست داد.

محیط زیست

شهردار شهر تالابی بندرخمیر گفت: با اعلام در صفحه رسمی کنوانسیون بین المللی رامسر، بندرخمیر به همراه ۲۴ شهر از ۱۳ کشور جهان، به عنوان جهانی شهر تالابی دست یافت.

جواد محمودی عصر شنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: از کشور ایران برای نخستین بار بندرخمیر به همراه شهر «ورزنه» که در جوار تالاب گاوخونی قرار دارد، به عنوان شهرهای تالابی ثبت جهانی شدند تا به این ترتیب مردم بندرخمیر که سال ها برای کسب این عنوان برنامه ریزی و تلاش کرده اند، به حق خود رسیده و بتوانند عنوان نخستین جهان شهر تالابی ایران را از آن خود کنند.

ورزشی

هفته گذشته تیم فوتبال فولاد هرمزگان درمسابقه فوتبال ساحلی کارگری جهان در ایتالیا، با اقتدار قهرمان جام جهانی کارگری شد.

دراین مسابقه که به میزبانی کشور ایتالیا برگزار شد تیم فولاد هرمزگان در بازی نیمه نهایی توانست نماینده آفریقا را ۱۲ بر یک شکست دهد و راهی فینال شود در بازی فینال هم تیم میزبان را شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

هفته گذشته شهرام سالاری شطرنجباز هرمزگانی در هشتمین دوره مسابقه های شطرنج ریتد سریع ۱۴۰۱ هرمزگان همه حریفان خود را مات کرد و قهرمان این دوره از مسابقه ها شد.

سه شنبه گذشته در هفته هشتم مرحله نهایی لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های کشور، تیم فولاد هرمزگان در سالن فجر بندرعباس به دیدار ایرالکو اراک رفت و با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید.

چهارشنبه گذشته عبدالله حسین پور با رای اعضای مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی استان هرمزگان برای مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات ابقا شد.

مجمع انتخاباتی رییس هیات شمشیربازی هرمزگان با حضور فضل الله باقرزاده رییس فدراسیون، محسن وحدانی دبیر فدراسیون شمشیر بازی، مظفر مهری خادمی نسب مدیرکل ورزش وجوانان استان، روزبه زابلی و فاطمه مرادی معاونان اداره کل و اعضای مجمع برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...