از رد خبر منتفی شدن انتقال آب خزر تا تشییع شهید اقتدار دفاعی کشور، در اخبار استان سمنان


از رد خبر منتفی شدن انتقال آب خزر تا تشییع شهید اقتدار دفاعی کشور، در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- آغاز اعزام زائران سمنانی به خانه خدا، تشییع و خاکسپاری شهید اقتدار دفاعی کشور کربلایی عبدوس در سمنان، رد خبر منتفی شدن انتقال آب خزر به استان، و آمادگی یوزپلنگ ایران برای بارداری دوباره از سه ماه آینده، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (از بیست و یکم تا بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اجتماعی

بنا به اطلاع نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان، علی سلاجقه در پاسخ به تماس تلفنی وی، محتوای خبر منتفی شدن پروژه انتقال آب دریای خزر به سمنان را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس گلرو روز یکشنبه با ارسال متنی به خبرگزاری ایرنا سمنان اعلام کرد: به دنبال انتشار اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور مبنی بر منتفی شدن پروژه انتقال آب دریای خزر، از سوی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با علی سلاجقه تماس تلفنی برقرار شد که طی آن ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید نسبت به این اظهارات، بر تصحیح اشتباه صورت‌گرفته تاکید شد.

جانشین مدیریت حج‌وزیارت استان‌سمنان گفت: نخستین کاروان از پنج کاروان ۵۵۵ زائر خانه خدا به تعداد ۱۳۵ نفر از استان سمنان روز چهارشنبه از فرودگاه تهران اعزام شدند.

قدرت الله چتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: زائران خانه خدا از استان سمنان در پنج کاروان ۸۵ نفره، ۱۱۵ نفره و ۱۳۵ نفره اعزام می شوند.

فرمانده انتظامی میامی گفت: تحقیقات برای پیداکردن دختر بچه هفت ساله گمشده در جنگل کالپوش ادامه دارد.

سرهنگ حسین عجم روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت جستجوی زهرا عرب اسدی به رسانه‌ها افزود: نیروی انتظامی پس از گذشت چندین روز از ناپدید شدن دختر هفت ساله همچنان به تلاش خود برای یافتن او ادامه می‌دهد.

فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تخصیص یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیا و تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان برنامه‌ریزی شده است.

امیر کرم‌زاده روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ابراز داشت: تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی امسال برای احیا و توسعه گردشگری استان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تمامی طرح‌های قرآنی حمایت می‌شوند، گفت: پس از اصلاح وضعیت ساختار بودجه‌ای معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در سال گذشته هشت میلیارد ریال از طرح‌های قرآنی حمایت شد.

فرشید فلاح سه‌شنبه شب در چهارمین آیین تجلیل از چهره‌های قرآنی استان سمنان که با حضور مسئولان استان و شهرستانی برگزار شد، افزود: عترت مبنای وحدت جهان اسلام است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: نخستین استارتاپ فرهنگی و رسانه‌ای در استان با هدف شناسایی و تقویت استعدادهای جوان و نوجوان رسانه‌ای و فرهنگی ایجاد شد.

حجت‌الاسلام عباس عبداللهی روز سه‌شنبه در نشست خبری که در محل سالن جلسات این اداره کل در شاهرود برگزار شد، افزود: چهار دهه قبل به دستور امام خمینی(ره) برای مقابله با حملات تبلیغی دشمن، شورای عالی تبلیغات اسلامی تاسیس شد و بعد از آن سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: حصار کشی اطراف محوطه تاریخی چال خندق سمنان به منظور حفاظت از این بنای ارزشمند آغاز شد.

مصطفی یغمائیان روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تخریب بناهای چیده شده با مصالح غیر خشتی و چینه‌ای، نصب چهارچوب، کف‌سازی، تهیه و نصب تور سیمی گالوانیزه حصاری، از جمله اقدامات در دست انجام برای سامان‌دهی محوطه تاریخی چال خندق است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان گفت: کتاب «مقام محمود» اثر حجت الاسلام مصطفی ترابی به چاپ رسید و طی آیینی رونمایی شد.

آزاده امینیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کتاب «مقام محمود» برگرفته از خطبه‌های نماز جمعه آیت الله حاج سید محمود ترابی است که توسط ناشر ستارگان پرفروغ دامغان به چاپ رسیده است.

تشییع و خاکسپاری شهید اقتدار دفاعی کشور کربلایی محمد عبدوس در گلزار شهدای امامزاده علی اشرف(ع) شهر سمنان، اجرای نمایش «معرکه در معرکه» به نویسندگی داوود میرباقری و کارگردانی حسن سرچاهی در شاهرود تا پنجم تیر در سرسرای سیب مجتمع فرهنگی و هنری مهر، از دیگر خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یوزپلنگ ماده «ایران» پس از گذشت سه ماه (۲ دوره فحلی) دوباره می‌تواند وارد مرحله آمیزش و لقاح برای باروری شود.

بهرامعلی ظاهری روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته محیط‌زیست، ابراز داشت: پیتر کالدوِل دامپزشک معتمد مراکز حفاظت و تکثیر یوزپلنگ آفریقایی از کشور آفریقای جنوبی در معاینه یوزپلنگ تازه‌زایمان کرده ایران گفت که وضعیت جسمی «ایران» مطلوب است و حالت طبیعی دارد و پس از طی ۲ مرحله فحلی آماده برای لقاح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: ۲۳۷ دانشجوی غیرایرانی در رشته‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی این استان مشغول به تحصیل هستند.

کامران قدس روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۲۳۷ دانشجو غیر ایرانی در رشته های پرستاری، پزشکی، پزشکی MD، پزشکی MBBS، داروسازی، دندانپزشکی، رادیولوژی، فیزوتراپی و هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به علم‌آموزی هستند.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری استان سمنان و ترکیه برای همکاری بیشتر در زمینه‌های مهندسی نرم‌افزار، کشاورزی و انرژی منعقد شد.

محسن نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم‌نامه همکاری با پارک« ATEK Teknokent » کشور ترکیه بسته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود: این دانشگاه با ثبت ۶۶ اختراع داخلی و ۲ اختراع خارجی به سوی دانشگاه های نسل سوم گام برمی‌دارد.

حسین شیبانی روز چهارشنبه در آیین برگزاری استارتاپ پزشکی و فناوری با حضور کارشناسان، فناوران و شرکت کنندگان در محل تالار پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، با بیان اینکه حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم از اولویت‌ها است، گفت: دانشگاه‌های نسل سوم از لحاظ مادی به دولت وابسته نیستند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: هفت کارگروه تخصصی در معاونت پژوهشی این نهاد برای پیشبرد مطالعات پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر به عنوان مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان تشکیل شد.

علی منصفی‌راد روز پنجشنبه در نشست پیگیری ایجاد قطب دامپروری کشور گفت: مطالعات پروژه ملی قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر در حوزه های هفت گانه دامپروری، کشاورزی، گردشگری، مدیریت، بازرگانی، فرهنگی و مهندسی ذیل کارگروه های تخصصی در حال انجام است.

اقتصادی

استاندار سمنان گفت: بالغ بر ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی عمرانی تاکنون از محل سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافته است.

سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست ستاد پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی همچنان با جدیت بحث جذب اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهوری به استان را پیگیری کنند و در برنامه داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان ۶۰ درصد از اعتبارات عمرانی پیرو سفر رئیس جمهور را جذب کرده اند.

نادر مالکی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از حدود ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده برای استان سمنان پیرو سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به استان سمنان ۶۰ درصد جذب شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با ایجاد ۵۳۵ فرصت شغلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا قاسمی شنبه گذشته در نشست خبری در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: یکهزار و ۴۲۴ میلیارد ریال برای افتتاح ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان اعتبار صرف شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: صادرات ۲۹۰ هزار تن کالا از استان سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۷ میلیون دلار ارزآوری داشت.

حمیدرضا مداح روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: ۲۹۰ هزار تن کالا از استان سمنان در سال گذشته به ارزش ۹۷ میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از نظر وزنی ۱۲ درصد و از نظر ارزشی ۵۸ درصد رشد داشت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش معدن این استان سال گذشته ۱۹۷ درصد افزایش یافت و زمینه اشتغال ۲۳۰ نفر را رقم زد.

علی اکبر علیخانی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات معادن استان سمنان در سالن جلسات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به رشد ۱۹۷ درصدی سرمایه گذاری در بخش معدن بیان کرد: طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۳ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری ۸۰۷ میلیارد ریال در استان صادر شد که با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۲۳۵ نفر فراهم شد.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: سالانه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۸۰ واحد مراغداری فعال این شهرستان انجام می‌شود.

اسماعیل قلیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۰ واحد مرغداری فعال این شهرستان در هر دوره تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه پرورش می‌دهند.

مسئول واحد بیابان زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: ۶ هزار از ۱۳ هزار هکتار تاغزارهای این شهرستان به بیماری سفیدک آلوده است.

امیر بیدختی روز پنجشنبه با اشاره به پایان اجرای طرح مبارزه با آفات و بیماری ها در ۳۰۰ هکتار از تاغزارهای جنوب دلازیان و حاجی آباد شهرستان سمنان، به رسانه ها گفت: تقریبا ۶ هزار هکتار از ۱۳ هزار هکتار تاغزارهای شهرستان سمنان به بیماری سفیدک آلوده است.

ورزش

رئیس هیات ووشو استان‌سمنان گفت: رقابت های قهرمانی جوانان استان با حضور ۵۰ ورزشکار خانم و ۸۰ ورزشکار مرد روز جمعه( ۲۷ خرداد) برگزار می شود.

مهدی دانایی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رقابت های ووشو قهرمانی جوانان استان سمنان در بخش بانوان با حضور ووشوکاران منتخب شهرستان های سمنان، دامغان، شاهرود برگزار می شود.

دبیر هیات تیراندازی دامغان گفت: محمدرضا امینی و محمود باقرنژاد از تیراندازان دامغانی موفق به کسب سه مقام اول در مسابقات رکوردگیری جانبازان و معلولین کشور شدند.

مصطفی امینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مسابقات رکوردگیری تیراندازی جانبازان و معلولین کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سالن تیراندازی ساصد تهران ویژه تیراندازان منتخب جانباز و معلول کشور برگزار شد.

حضور تینا کیهانی در اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال نوجوانان برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ و راهیابی اسماعیل محتشمی به پنجمین اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال جوانان به میزبانی فدراسیون والیبال از خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا