مقامی: مرادی بارها علیه منافع ملی کار کرده و توان اداره یک تیم 2 نفره را هم نداشته/ حرف‌های مرادی به‌درد کلاس اول ابتدایی می‌خورد، او الفبای مدیریت را بلد نیست!


مقامی: مرادی بارها علیه منافع ملی کار کرده و توان اداره یک تیم 2 نفره را هم نداشته/ حرف‌های مرادی به‌درد کلاس اول ابتدایی می‌خورد، او الفبای مدیریت را بلد نیست!

دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری گفت: علی مرادی حتی الفبای اولی مدیریت را هم بلد نیست و مدیری صددرصد مصرف‌گراست.

حسین مقامی، دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا پیرامون شرایط فعلی فدراسیون اظهار داشت: آن چیز که عیان است؛ چه حاجت به بیان؟ عالم و آدم می‌دانند که این اتفاقات، از ناکارآمدی رئیس غیرقانونی و بازنشسته فدراسیون ناشی بوده و کارشناسان و دلسوزان وزنه‌برداری هم طی این سال‌ها، همیشه گفته‌اند که این رَه به ترکستان است.
وی در ادامه بیان داشت: کسی اما این تذکرات را گوش نکرد و از طرفی هم مجمع و نهادهای نظارتی به این حواشی و سؤمدیریت‌ها ورود نکردند و ترجیح دادند تا ساکت بمانند و یا تسامح داشته باشند. قهرمانان و سفیران این نظام درباره حداقل‌ها گله می‌کنند و به حال وزنه‌برداری المپیکی ایران باید گریست.
مقامی درباره وضعیت تیم ملی گفت: فقدان امکانات حداقلی برای تمرین و آسایش ورزشکار و ارائه بدترین فضا بدون حتی یک درصد تغییر مثبت، باعث شده وضعیت به اینجا برسد. وزنه‌برداری خودش به حد کافی جانکاه، سخت و طاقت‌فرسا هست و ورزش ما ورزش پویایی نیست؛ اما با این حال بچه‌ها معتقدند خوابگاه‌ها مثل سلول شده و در آب سردوگرم هم مشکل وجود دارد.
او در این رابطه عنوان داشت: وقتی گوش شنوایی در فدراسیون نیست و هرگونه اعتراض به حق هم توسط رئیس فدراسیون منجر به حذف و واکنش بد می‌شود، بچه‌ها مجبورند سکوت کنند چون صدای‌شان به جایی نمی‌رسد. با حذف یک وزنه‌بردار، تمام زحمات چندساله او بر باد خواهد رفت اما الان دیگر کار به استخوان بچه‌ها رسیده.
دبیر پیشین فدراسیون درمورد اعتراض اخیر ملی‌پوشان تاکید داشت: حالا که مسیر آینده هم در حال تخریب قرار گرفته؛ بچه‌ها با اقدامی ایثارگرانه مقابل ناکارآمدی فدراسیون و رئیس ایستادند و چهره واقعی علی مرادی را نمایان کردند. او هیچ چیز به جز مسائل فردی و مطامع شخصی برایش ذره‌ای هم مهم نیست.
وی در ادامه گفت: کسی که با شبکه معاند ضدایرانیِ وابسته به آل‌سعود و صهیونیست‌ها ارتباط داشته و برای کوبیدن وزنه‌بردار پرافتخار و نخستین مرد قوی جهان از ایران به آن‌ها خط داده، نشان می‌دهد که علاوه بر مدیریت و ورزش، در فرهنگ هم هیچ خط قرمزی ندارد و ابداً چیزی برایش مهم نیست.
مقامی در خصوص اظهارات اخیر مرادی تصریح داشت: علی مرادی تعادل در گفتار و رفتار ندارد و فکر می‌کند با صحبت‌هایش دارد فرار روبه‌جلو می‌کند و یا انگار مردم متوجه نیستند. نگه داشتن حرمت تیم ملی یعنی پذیرش درخواست‌های سرمربی، نه این که او را به خاطر مصاحبه صرفاً برکنار کنی و با ادبیاتی صحبت کنی که مرغ پخته هم در دیس خنده‌اش بگیرد.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر بازنشسته بودن یا نبودن مرادی اذعان داشت: مطابق با حکم کارگزینی از حدود ۲ سال پیش، مرادی صددرصد بازنشسته شده و خودش هم از این مسئله اطلاع داشته. وزارت ورزش و جوانان هم با یک سال تأخیر در دی‌اه سال گذشته این مسئله را به وی ابلاغ کرد تا او برای مدتی هم از فدراسیون با آن نامه پرطمطراق پرادعا برود.
این داور بین‌المللی وزنه‌برداری در همین باره ابراز داشت: با این حال اما تعلل وزارت‌خانه در تعیین سرپرست و مصاحبه شخص وزیر درباره این که وزنه‌برداری بلاتکلیف نیست و فعلاً مرادی هست؛ باعث شد تا او برگردد و با اعتراض به حکم وارده، پرونده را وارد پروسه اداری کند تا وقت بخرد و از این وقت به نفع خودش سؤاستفاده کند.
مقامی پیرامون انتخابات فدراسیون جهانی گفت: بازنشستگی و غیرقانونی بودن حضور مرادی در فدراسیون از روی سابقه بیمه هم محرز شده اما او علاقه خاصی به اظهارنظرهای غیرکارشناسی دارد. او برای انتخابات IWF به وقت‌کشی نیاز داشت اما فکرش را هم نمی‌کرد که موضوع اعتراض اخیر پیش بیاید و ناکارآمدی و بی‌برنامگی‌هایش برای همه مشهود شود.
وی در ادامه بیان داشت: او به رغم این که از پرسابقه‌ترین رؤسای فدراسیون‌ها در انتخابات‌های داخلی و خارجی بوده، کلاً سرجمع ۵ تا رأی هم تاکنون نیاورده و استراتژی‌اش اصلاً مشخص نیست. او که به شرکت در انتخابات‌ها علاقه زیادی هم دارد، فکر می‌کرد با رفتن تاماش آیان شانسی خواهد داشت اما برای این پست به برنامه، تیم فکری و ارتباط خوب نیاز است که مرادی اصلاً نه برنامه‌ای دارد و نه مدیریت بلد است.
دبیر اسبق فدراسیون وزنه‌برداری تصریح داشت: او برای این که به منافع فردی برسد، مقابل نظرات علی ورزشکاران ایرانی سکوت می‌کرد و باعث می‌شد تا حق بچه‌های ایران خورده شود. او بارها علیه منافع ملی اقدام کرده و حتی برای آیان با بنز ضدگلوله هزینه کرد اما در انتخابات با رقیب وی ائتلاف کرد و آخر هم چیزی به کشورمان نرسید.
او درباره اظهارات مرادی اذعان داشت: حرف‌های او به درد کلاس اول ابتدایی هم نمی‌خورد، یکی از وظایف رئیس طبق اساسنامه جذب منابع مالی است اما او در انتخابات سال ۹۸ که غیرقانونی هم رئیس شد، گفت من فدراسیون را با ۳۱ خانه وزنه‌برداری و بدون وابستگی به وزارت یا کمیته اداره می‌کنم اما الان فدراسیون در نان شب هم مانده. پول سالن ایرانیان چه شده؟!
مقامی همچنین خاطرنشان ساخت: اگر فدراسیون‌های دیگر پول دارند و به خدماتی‌ها هم پاداش می‌دهند، از توانایی مدیرش بوده. مطمئنم اگر فدراسیون کشتی را به مرادی بدهند، سالی بیش‌تر از ۱۰ میلیارد تومان نمی‌آورد و توانایی هم نخواهد داشت. او مدیر بخور و نمیر است؛ برای خودش امکانات می‌سازد اما برای تیم ملی و فدراسیون هرگز.
وی بااشاره به حواشی اخیر فدراسیون عنوان داشت: او توان اداره یک تیم ۲ نفره را هم نداشته و در اعزام اخیر به یونان یک ورزشکار پناهنده شد. ادبیات او برای ورزشکاران تقابلی است و آن‌ها را شورشی می‌خواند. او الفبای اولی مدیریت را هم بلد نیست و مدیری صددرصد مصرف‌گراست.
این کارشناس وزنه‌برداری در خاتمه گفت: اگر مرادی دلسوز وزنه‌برداری و آبروی نظام و ایران بود، با ماندنش به این رشته آسیب نمی‌زد. او حتی کمی هم عرق وزنه‌برداری را نداشت.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان