اتحاد هند و اسرائیل: دستورالعملی برای گسترش اسلام هراسی در جهان


اتحاد هند و اسرائیل: دستورالعملی برای گسترش اسلام هراسی در جهان

با ظهور روزافزون گرایش های پوپولیستی جناح راست، اتحاد هند و اسرائیل دستورالعمل خطرناکی برای گسترش نژادپرستی و اسلام هراسی در سراسر جهان تبدیل شده است.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: در دولت «نارندرا مودی» تحت حاکمیت حزب «بهاراتیا جاناتا» ، روابط هند با اسرائیل فراتر از منافع اقتصادی به هم افزایی ایدئولوژیک راست افراطی رفته است.

روابط هند و رژیم صهیونیستی بر خط باریک بین اصول و منافع تاکید دارد. هند از لحاظ تاریخی یک متحد سیاسی علیه اشغال فلسطین استعماری اسرائیل بوده است. مهاتما گاندی، نهرو و دیگر نیاکان مبارزات استقلال هند، اشغالگری اسرائیل را به چالش کشیدند.

حمایت هند از فلسطینی ها حتی پس از اینکه هند رسما کشور اسرائیل را در سال 1950 به رسمیت شناخت کاهش نیافت. تنها پس از پایان جنگ سرد و فرصت گسترش سرمایه داری، هند روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل در سال 1992 برقرار کرد.

اما در دهه‌های بعد، اصول به خاطر منافع زیر پا گذاشته شد. در سال 2006، هند و اسرائیل پروژه کشاورزی هند و رژیم صهیوینستی را برای به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه ها در زمینه افزایش تنوع و بهره وری محصول در کنار برنامه های آموزشی حرفه ای امضا کردند و تجارت دوجانبه در راستای روابط نظامی شروع به رشد کرد.

از سال 2017، تنها سه سال پس از روی کار آمدن حزب راست‌گرای ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی، هند شریک استراتژیک اسرائیل بوده است و دو کشور رزمایش‌های نظامی مشترکی را انجام داده اند.

از زمان روی کار آمدن مودی در سال 2014، حدود 42 درصد از کل تسلیحات از اسرائیل به هند رفته است. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (سیپری)، تحویل تسلیحات به هند از اسرائیل بین سال های 2015 تا 2019 حدود 175 درصد افزایش یافته است. دو کشور همچنین همکاری خود را در زمینه امنیت سایبری در سال های اخیر گسترش داده اند.

از نظر اقتصادی، بین سال‌های 1992 تا 2021، تجارت دوجانبه از 200 میلیون دلار در سال 1992 به 6.35 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یافت.

در دولت مودی ، تقویت روابط بین هند و اسرائیل فراتر از منافع اقتصادی به هم افزایی ایدئولوژیک رفته است.

رشته مشترکی که آنها را متحد می کند، ناسیونالیسم راست افراطی است که خواستار طرد، اگر نگوییم اخراج همه کسانی است که به هویت انحصاری گرایانه ای که به دولت اختصاص داده شده است، پایبند نیستند.

در این زمینه مسلمانان به هدف خشونت در هند تبدیل شده اند و برای رژیم صهیونستی نیز فلسطینی ها مانع گسترش استعمار هستند.

اتخاذ تاکتیک های رژیم صهیونیستی به صراحت توسط سندیپ چاکراورتی، دیپلمات هندی ترویج شده است.

او در سال 2019 اظهار داشت که هندوها باید مدل رژیم صهیونیستی را در کشمیر تحت اشغال هند اتخاذ کنند. بنابراین تعجب آور نیست که در کشمیر، ارتش هند از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند، همانطور که اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین از آن استفاده می کند و این در حالی است که این عمل غیرقانونی در سطح بین المللی محکوم است.

زمانی که هند در سال 2019 اصلاحیه‌ای را در قانون شهروندی تصویب کرد و برای مهاجران غیرمسلمان غیرقانونی از کشورهای همسایه عفو ارائه کرد، یک گروه حامی اسرائیل به نام «StandWithUs» حمایت خود را از حزب «بهاراتیا جاناتا» ارائه کرد.

دانا کورش، سرکنسول وقت اسرائیل در جنوب هند نیز از این اقدام دفاع کرد و گفت که هند به عنوان یک کشور مستقل حق دارد از این اصلاحیه دفاع کند.

اعمال نژادپرستانه و خشونت آمیز

به گفته دیده بان حقوق بشر، از زمان به قدرت رسیدن حزب «بهاراتیا جاناتا» ، این حزب اقدامات مختلفی انجام داده است که تبعیض علیه اقلیت های مذهبی را مشروعیت بخشیده و ملی گرایی خشونت آمیز هندو را ممکن ساخته است.

چنین نهادینه سازی نژادپرستی این امکان را برای افراط گرایان هندو در هند و شهرک نشینان یهودی در فلسطین فراهم کرده است که علنا خواستار مرگ مسلمانان و اعراب شوند، در حالی که افراطیون هندو و یهودی اسرائیلی تقریبا از مصونیت کامل برخوردارند.

فلسطین ها در اسرائیل و مسلمانان در هند مورد تبعیض قرار گرفته اند، مورد حمله فیزیکی قرار گرفته و حتی کشته شده اند، زیرا نیروهای امنیتی نه تنها از آنها محافظت نمی کنند بلکه در برخی مواقع به طور فعال در این حمله شرکت می کنند. و در هر دو ، هم در هند و هم در اسرائیل قوه قضاییه به توسعه ایدئولوژی دولت تبدیل شده است.

یکی دیگر از زمینه های همپوشانی هند و رژیم صهیونیستی تخریب خانه ها است. اسرائیل به طور معمول خانه های فلسطینی ها را به عنوان نوعی مجازات دسته جمعی تخریب می کند و هزاران نفر را بی خانمان می کند. در هند نیز خانه‌های مسلمانانی که گفته می‌شود مرتبط با اعتراضات ضد دولتی هستند نیز تخریب شده‌اند.

در واقع در طول سال‌ها اتحاد هند و اسرائیل فراتر از همکاری اقتصادی رفته و تا به اشتراک گذاشتن رویه‌های نژادپرستانه و خشونت‌آمیز گسترش یافته است که یکی از آنها اغلب به پوشش اعمال نادرست دیگری کمک می‌کند.

در همین حال، متحدان غربی آنها در حالی که نقض حقوق بشر همچنان در حال آشکار شدن است به عنوان ناظران منفعل باقی مانده اند.

در مقیاس جهانی با ظهور روزافزون گرایش های پوپولیستی جناح راست، اتحاد هند و اسرائیل دستورالعمل خطرناکی برای گسترش نژادپرستی و اسلام هراسی در سراسر جهان است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل