سنجش جسمانی و آمادگی27 هزار دانش‌آموز استان اردبیل آغاز شد


سنجش جسمانی و آمادگی27 هزار دانش‌آموز استان اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - طرح سنجش جسمانی و آمادگی ۲۷ هزار دانش‌آموز استان اردبیل به منظور شناسایی و خدمات‌رسانی به افراد دارایی معلولیت‌ها و مشکلات جسمانی، بینایی، شنوایی و کم توان در مراکز و مدارس استثنایی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز شنبه در آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان در آموزشگاه استثنایی گل‌ها اظهار کرد: این طرح جامع با احتساب دانش آموزان آمادگی، نزدیک به ۲۷ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد و هزینه هر دانش‌آموز برای بهره‌مندی از این طرح، ۶۰۰ هزار ریال است.

کلام الله صفری افزود: دانش آموزان در پایگاه سنجش، در دو مرحله عمومی و تخصصی تحت بررسی قرار می گیرند و ۱۳ پایگاه و یک مرکز تخصصی در استان برای این امر فعال شده است و اگر تشخیص داده شود که دانش آموزی نیاز به بررسی تخصصی دارد، به مرکز سنجش تخصصی و به صورت رایگان ارجاع داده می‌شود و دانش آموزان جامعه هدف شناسایی و مورد معاینه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس میانگین آمار جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه، دچار نارسایی های جسمی، روحی و هوشی هستند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم آموزش دانش آموزان، متناسب با توانایی‌ها و استعدادهای آنها باشد و از این‌رو غربالگری، شناسایی و سنجش دانش آموزان حائز اهمیت است و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم بدون ایجاد استرس و اضطراب در دانش آموزان به مراکز ما مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف سنجش نارسایی‌های جسمی دانش آموزان و گفت و گو با کارشناسان و متخصصان امر، جوایز مسابقه نقاشی چند دانش آموز استثنایی را نیز به آنها اهدا کرد.

سنجش جسمانی و آمادگی27 هزار دانش‌آموز استان اردبیل آغاز شد

استان اردبیل یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیش از ۸۵ هزار دانش آموز در مدارس آن حضور می یابند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین