راه‌اندازی 2 بیمارستان جدید، نیاز بخش درمان استان اردبیل را حل می‌کند


راه‌اندازی 2 بیمارستان جدید، نیاز بخش درمان استان اردبیل را حل می‌کند

اردبیل- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات به داشتی  و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: تکمیل و راه‌اندازی ۲ بیمارستان جدید بزرگ در دست احداث در اردبیل، نیاز بخش درمان این استان به زیرساخت‌های حوزه سلامت را به شکل اساسی حل...

دکتر رامین نسیمی دوست روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: برای این منظور تکمیل و راه‌اندازی ۲ بیمارستان بزرگ ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده و ۵۴۰ تختخوابی سینا جزو برنامه‌های مهمی به شمار می‌رود که دانشگاه علوم پزشکی استان به طور جدی پیگیر اجرای آنهاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، حدود یک ماه در جریان بازدید دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اعلام کرد که با تسریع در عملیات عمرانی، ساخت این واحد بیمارستانی در اولویت پروژه‌های عمرانی وزارت بهداشت قرار گرفته و اعتبار لازم برای تکمیل آن در قالب بودجه سال جاری پیش بینی شده و قرار است طرف سه سال احداث و تکمیل شود.

بیمارستان آموزشی نجف‌زاده اردبیل با همراهی مجمع خیران سلامت و بهداشت استان اردبیل در ۴۳ هزار مترمربع زمین در حال احداث بوده و بنا به اعلام مجری طرح، ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت آن نیاز است.

برای این بیمارستان ۲۴ اتاق عمل تعریف شده و طبقات سوم تا پنجم به عنوان بخش‌های بستری است که سعی شده در هر طبقه تجهیزات و امکانات مناسب نیز در نظر گرفته شود.

فضای آموزشی بخش بهداشت و درمان احداث شده در استان اردبیل حدود ۲۰ هزار متر مربع است که با بهره برداری از طرح های در دست احداث، ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع نیز به این فضاها افزوده شده و مجموع فضاهای آموزش بخش بهداشت و درمان استان به ۳۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع می رسد.

احداث فاز نخست بیمارستان بزرگ ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل تحت نام بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی سینا در آبان ماه ۱۳۹۹ و طی آیینی با حضور سعید محمد فرمانده وقت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در محل سایت بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی و درمانی استان اردبیل آغاز شده، با روندی کُند ادامه دارد.

دکتر شهرام حبیب‌زاده رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در آیین کلنگ زنی این بیمارستان اعلام کرد که فاز نخست این واحد درمانی با هفت طبقه و ۵۴ هزار متر مربع و هر طبقه به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده و در اختیار بخش درمان استان قرار می‌گیرد.

هر چند وی خواستار تامین اعتبار بموقع طبق برنامه زمانی ۳۶ ماهه اجرایی برای تکمیل این طرح شد، ولی شواهد نشان می‌دهد که اجرای این طرح به علت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز، روند کندی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل حدود ۱.۵ ماه پیش در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نجف زاده اردبیل که هم‌اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در اولویت تکمیل قرار گرفته و با توجه به اعتباری خوبی که در بودجه سال جاری ردیف پیش‌بینی شده، در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر علی محمدیان اردی اضافه کرد: ردیف اعتباری بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اردبیل هم حفظ شده ولی عملیات ساخت آن، پس از تکمیل ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نجف زاده به صورت جدی دنبال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با ۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی فعال و ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی که پایین تر از سرانه کشوری می باشد، در استان مشغول خدمت‌رسانی به مردم است.


منتخب امروز


فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!